י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
פנטזיה עולמית

הפרשן הישראלי ב'וול סטריט ג׳ורנל': "ביידן יופתע לשמוע מה העם חושב על הפלסטינים"

עמית סגל בטור ב'וול סטריט ג'רנל': "הגיע הזמן שהממשל יכיר במציאות. הפלסטינים תומכים ברובם המוחלט ברצח של יהודים, והישראלים לא חושבים שלפלסטינים מגיעה מדינה"

הפרשן הישראלי ב'וול סטריט ג׳ורנל': "ביידן יופתע לשמוע מה העם חושב על הפלסטינים"
פיגוע טרור צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כשג'ו ביידן ובכירים בממשל שלו מדברים על הישראלים והפלסטינים, הם מתארים שני עמים שלא קיימים במציאות. לפי הבית הלבן, הפלסטינים שואפים לשלום, דוחים את חמאס ומוכנים לעשות ויתורים כואבים, כך במאמר שפרסם העיתונאי עמית סגל ב'וול סטריט ג'ורנל'.

שבוע לאחר שחמאס תקף את ישראל, אמר ביידן בראיון בתוכנית "60 דקות": "חמאס והגורמים הקיצוניים של חמאס אינם מייצגים את כל העם הפלסטיני". היועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן, אמר: "לפלסטינים הרבים שלא היה להם שום קשר עם ארגון הטרור האכזרי חמאס - הרוב המכריע של אוכלוסיית עזה ראויים לכבוד. מגיע להם ביטחון".

במציאות כותב עמית סגל, על פי סקר שנערך בנובמבר, 59% מהפלסטינים "תומכים מאוד" בטבח ב-7 באוקטובר, ועוד 16% "תומכים במידת מה".

כאשר ביידן מתייחס לרשות הפלסטינית כנציגה הלגיטימית של העם הפלסטיני, הוא מתעלם מכך שהנשיא שלה, אבו מאזן, נבחר בפעם האחרונה לפני 19 שנה לכהונה של ארבע שנים, וכי בפעם האחרונה שהפלסטינים הלכו לבחירות ב-2006 הם הצביעו לחמאס.

גם העם בישראל כפי שהבית הלבן רואה אותו, שונה מהדבר האמיתי. סגנית הנשיא קמלה האריס השמיעה השבוע הצהרה על ישראל מהסוג השמור בדרך כלל לדיקטטורות: "חשוב לנו להבחין או לפחות לא לערבב את ממשלת ישראל עם העם הישראלי".

עמית סגל מציין כי כמה מתומכיו של ביידן הציעו לו לנאום בכנסת, כדי לעקוף את ראש הממשלה נתניהו ולדבר ישירות עם "האוכלוסייה המתונה לכאורה של ישראל". הנשיא נראה פתוח לרעיון בראיון ל-MSNBC השבוע, אם כי מאוחר יותר התנער ממנו . אם ביידן יתקשר ישירות עם העם הישראלי, הוא יופתע ממה שהוא ישמע.

כן, יש פער משמעותי בין הנהגת ישראל לאזרחיה — אבל זה הפוך ממה שאנשים בוושינגטון מניחים. הציבור הישראלי הוא הרבה יותר "ימני" ממדיניות ממשלתו כותב סגל. בעוד שנתניהו הביע בעבר תמיכה במדינה פלסטינית, סקר שנערך בפברואר על עבור חדשות 12 מצא כי 63% מהציבור הישראלי מתנגדים נחרצות למדינה כזו בכל מקרה.

השר גנץ אירח את אבו מאזן בביתו, "אך הישראלים לא שכחו את השקרים החצופים שלו על השואה. ממשלת ישראל סיפקה סיוע הומניטרי לעזה, אך סקר בינואר מצא כי 72% מהציבור מתנגד לסיוע כזה עד לשחרור כל החטופים".

עוד כותב סגל על חלום השלום שהתפוצץ תרתי משמע: ישראל שמר ביידן מכיר זו שתומכת בנסיגות עמוקות, פינוי התנחלויות ופתרון שתי המדינות - חדלה להתקיים לפני שני עשורים במהלך האינתיפאדה השנייה. אלימות פלסטינית פראית באותה תקופה גבתה ללא הבחנה את חייהם של יותר מ-1,000 ישראלים, כולל תינוקות, נשים וקשישים. את הטבח הזה הובילו "מתונים" של פתח ולא קיצוניים של חמאס, והטבח התרחש בהילוך איטי במשך שלוש שנים ולא שמונה שעות. אירועי הדמים הללו התרחשו חודשים לאחר שראש ממשלת ישראל הציע למנהיג הפלסטיני יותר מ-90% מיהודה ושומרון, פינוי אלפי מתנחלים, חלוקת העיר העתיקה בירושלים ושליטה פלסטינית בהר הבית.

לסיום כותב סגל: "הגיע הזמן שהממשל יכיר במציאות: הפלסטינים תומכים ברובם המוחלט ברצח של יהודים, והישראלים לא חושבים שלפלסטינים מגיעה מדינה".

 

 

עמית סגל מלחמת חרבות ברזל מדינה פלסטינית חמאס נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד