כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הפיגוע בבית קמה

המחבל, בן 22, אזרח ישראלי ממוצא עזתי המתגורר בארץ | פרטים חדשים

המחבל שביצע את הפיגוע בצומת בית קמה הוא פאדי אבו אלטייף, אזרח ישראלי ממוצא עזתי בן 22 המתגורר בישראל מאז שנת 2019 | אבו אלטייף הגיע למקום הפיגוע מרהט ברכיבה על קורקינט | פרטים חדשים על הפיגוע בבית קמה

המחבל, בן 22, אזרח ישראלי ממוצא עזתי המתגורר בארץ | פרטים חדשים
זירת הפיגוע צילום: תיעוד מבצעי מד״א

גבר כבן 50 נפצע באורח אנוש היום (חמישי) בפיגוע דקירה בצומת בית קמה שמצפון לרהט, סמוך לכביש 6. צוותי רפואה ביצעו בו פעולות החייאה, תוך כדי פינויו לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

המחבל שביצע את הפיגוע בצומת בית קמה הוא פאדי אבו אלטייף, אזרח ישראלי ממוצא עזתי בן 22 המתגורר בישראל מאז שנת 2019.

אמו של המחבל מרהט ואביו תושב הרצועה ואף שוהה בה בימים אלה לאחר שנכנס לשטח עזה טרם פרוץ המלחמה. אבו אלטייף הגיע למקום הפיגוע מרהט ברכיבה על קורקינט.

בתיעוד ממצלמות האבטחה נראה המחבל מתגנב מאחורי הפצוע, ודוקר אותו בסניף ארומה בתחנת הדלק. הפצוע הספיק לירות בו ולנטרל אותו ואז התמוטט, אזרח שלישי החזיק את המחבל בידיים חשופות על הקרקע ועזר לבן ה-50 לירות במחבל לפני שזה התנפל עליו שוב

בהקלטת הדיווח הראשוני למד"א שפורסמה בחדשות 12, נשמע האזרח שהזעיק את הכוחות: "אני בצומת בית קמה והיה פה פיגוע. מישהו צעק 'אללה אכבר' ודקר. הפצוע מחוסר הכרה. אין ירי נוסף במקום. אין עוד פצוע במקום". המוקדנית השיבה לו: "תיקחו חולצה ותלחצו על פצעי הדקירה. אנחנו בדרך, אל תורידו ממנו את הלחיצות".

עד ראיה מהפזורה הבדואית אמר לחדשות 12, "המחבל כנראה כעס כי אביו נהרג לפני שבועיים בעזה" יש לציין כי אין אימות לכך מגורמי ביטחון.

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, שהגיע לזירה, אמר: "מדובר במחבל בן 23, שעד גיל 18 גדל בעזה. הוא עבר לארץ וקיבל תעודה כחולה. הוא התחתן וביצע פיגוע. אנחנו פרוסים ברחבי הארץ. אני קורא לציבור לגלות ערנות לאנשים חשודים ופריטים חשודים. אנחנו ממשיכים במאמצים, ומפעילים יחידות מיוחדות ומתנדבים כדי לכסות את כל הארץ בכל המוקדים".

מפקד מחוז דרום ניצב אמיר כהן, סיפר כי המחבל הגיע רכוב על קורקינט, נכנס לארומה, ותקף את הגבר בן ה-50 מאחור תוך שהוא מפתיע אותו. "הוא הגיב בירי ונטרל את המחבל. אנחנו ערוכים במספר זירות ולגמרי שולטים באירוע" אמר.

 
מלחמת חרבות ברזל פיגוע דקירה צומת בית קמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד