ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
התערבות מקוממת

השגריר מגיב לארה"ב: "נוגד את המטרות המשותפות שלנו"

שגריר ישראל בארצות הברית מייק הרצוג הגיב לדברי מנהיג הרוב בסנאט צ'ק שומר שקרא לבחירות בישראל ואמר כי "ישראל היא דמוקרטיה ריבונית". ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט הגיב: "אנחנו מתנגדים בצורה נחרצת להתערבות פוליטית חיצונית בענייניה הפנימיים של ישראל"

השגריר מגיב לארה"ב: "נוגד את המטרות המשותפות שלנו"
שומר בכנס תמיכה בישראל: אילוסטרציה צילום: דוב בער הכטמן

מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט האמריקני צ'אק שומר קרא היום לבחירות בישראל ואמר כי נתניהו הוא מכשול לשלום.

שגריר ישראל בארצות הברית מייק הרצוג הגיב לדברי צ'ק שומר ואמר כי "ישראל היא דמוקרטיה ריבונית. זה לא מועיל, על אחת כמה וכמה כשישראל נמצאת במלחמה נגד ארגון הטרור הרצחני חמאס, להתייחס לסצנה הפוליטית הפנימית של בעלת ברית דמוקרטית. זה נוגד את המטרות המשותפות שלנו". 

מיץ' מקונל, מנהיג המפלגה הרפובליקנית בסנאט, הגיב גם הוא לנאומו של שומר וכינה אותו "גרוטסקי וחסר תקדים". לדבריו, "הקריאה לבחירות חסרת תקדים. ממשלת האחדות והקבינט הביטחוני של ישראל ראויים לכבוד הראוי למדינה דמוקרטית ריבונית".

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט הגיב: "ללא קשר לעמדתנו הפוליטית, אנחנו מתנגדים בצורה נחרצת להתערבות פוליטית חיצונית בענייניה הפנימיים של ישראל. אנחנו עם עצמאי, לא רפובליקת בננות. סכנת הטרור בדרך למערב, טוב יהיה אם יסייעו לישראל במלחמתה הצודקת, ויגנו בכך גם על עצמם".

מוקדם יותר אמר שומר: "אם נתניהו יישאר בשלטון לאחר המלחמה, ארה"ב צריכה למלא תפקיד פעיל יותר בעיצוב המדיניות הישראלית על ידי שימוש במנופי הכח שלנו כדי לשנות את המסלול הנוכחי" אמר.

שומר הזהיר: "ישראל לא יכולה לקוות להצליח כמדינה מנודה שמתנהלת בניגוד לשאר העולם".

 

 

מלחמת חרבות ברזל צ'ק שומר ארצות הברית נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד