ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
סירוב מוחלט

בכירים באו"ם נפגשו עם חמולות בעזה לדון "ביום שאחרי"

ישראל מנסה לרתום את החמולות בעזה ל“יום שאחרי". בכירים באו"ם קיימו עימן פגישות. החמולות הבהירו: "לא נהווה אלטרנטיבה למנגנוני הביטחון או למשטרה של חמאס"

בכירים באו"ם נפגשו עם חמולות בעזה לדון "ביום שאחרי"
סיוע הומניטרי בעזה צילום: Atia Mohammed/Flash90

מספר חמולות בעזה נפגשו אתמול (רביעי) עם גורמים רשמיים באו"ם לדון "ביום שאחרי". החמולות סירבו לשתף פעולה בחלוקת הסיוע ההומניטרי ברצועת עזה, כך דיווחה רשת אל-ג'זירה. על פי הדיווח, הן הסכימו להיות מעורבות בהכנסת הסיוע ובהפצתו, רק בתנאי אחד, שיהיה תיאום עם מנגנוני הביטחון של חמאס.

בחדשות 12 דווח, כי מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, יצר קשר בעצמו עם החמולות הבולטות בעזה - אך הצעתו לשיתוף פעולה נדחתה. עוד דווח כי ביום שבת צפויה להתקיים פגישה בין בין בכירי אונר"א לבכיר במשטרה העזתית שמופעלת בידי חמאס, כדי לסכם על מנגנון הכנסת הסיוע.

על פי מקור פלסטיני ששוחח עם אל ג'זירה, נציגי החמולות הבהירו: "אנחנו לא יכולים להוות אלטרנטיבה למנגנוני הביטחון, למשטרה או למוסדות בין-לאומיים, אנחנו לא משתפים פעולה עם ישראל, לא בסיוע ולא בשום דבר אחר".

בחדשות 12 דווח כי הפרשן הפלסטיני אבראהים אל-מדהים האשים: "ישראל שואפת לעקוף כל ישות פלסטינית רשמית, לרבות חמאס והרשות הפלסטינית, כדי ליצור כאוס וריק, ישראל לא רוצה לחזק ישות פלסטינית המקשרת בין עזה לגדה המערבית, ולכן היא דוחה את הרשות ולא רוצה לאפשר לחמאס להישאר, שכן היא חוששת מחזרה על מבול אל-אקצא".

סיוע הומניטרי האו"ם חמולות עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד