י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
עד מתי?

שירות דואר ישראל ב-2024: מאות איש בתור ברחובה של עיר

עד מתי? לאזרחי ישראל נמאס. קבלת דבר דואר בשנת 2024 הפכה למשימה קשה ודורשת אורך רוח. היום בסניף דואר ברמת גן נצפו מעל 150 איש עומדים בתור ברחובה של עיר

שירות דואר ישראל ב-2024: מאות איש בתור ברחובה של עיר
תור לדואר ברמת גן צילום: באדיבות המצלם

לא אחת דובר בשנים האחרונות על שירותי דואר ישראל שהפכו נוראיים יותר ויותר מאז התחלפו לפחות שלושה שרים והמצב רק הולך ומחמיר. בינתיים השר המכהן שלמה קרעי מסתפק בקנסות על הדואר במקום לשפר ולייעל את הארגון ואת שירותיו.

היום (חמישי) היה כתב 'בחדרי חרדים' עד בעצמו לשירות הלקוי והמביש. הכתב שמתגורר בשכונת משכנות יעקב בבני ברק, קיבל הודעה על דבר דואר בסניף דואר ישראל ברחוב האצ"ל 6 ברמת גן. מרחק כשני קילומטרים בהליכה רגלית.

הוא ניסה להזמין תור באתר דואר ישראל כדי לחסוך עיכוב בסניף, וגילה כי אין אופציה כזאת וכי מדובר בסניף ללא תור. הוא יצא לדרך היום יום חמישי, הגיע לשם בשעה 16:50. המחזה שנגלה לעיניו היה בלתי נתפס. מאות איש ואישה, חלקם עם ילדים עומדים ברחובה של עיר בתור ארוך כשדלת הסניף לא נראית באופק.

מהשיח עם העומדים בתור עלה שיש מהם שהגיעו בפעם השניה והשלישית לאחר שהתייאשו בפעמים קודמות מהתור הארוך והבלתי נגמר. רבים חששו ששעת סגירת הסניף - 18:00 תגיע והם יישלחו לבתיהם שוב.

באדיבות המצלםתורים בודאר ברחובה של רמת גןצילום: באדיבות המצלם

נהגים והולכי רגל עוברי אורח תמהו על התור הארוך והחריג למראה ושאלו; "מה קרה? השתגעתם? מה מחלקים?, אני גר פה ממול, מעולם לא ראיתי דבר כזה. בושה וחרפה", ועוד כהנה וכהנה טקסטים ואמירות תוך כדי צילום הסיטואציה. מה גם שהמדרכה נחסמה להולכי רגל ורבים מהם נאלצו לרדת אל הכביש כדי לחצות את הרחוב.

הכתב הצליח בסופו של דבר להגיע אל הדלפק הנכסף ולקבל את דבר הדואר בשעה 18:15, לא לפני שהתבקש לקרוע את האריזה ולהותיר את הברקוד היות וקיימת תקלה במערכת המחשוב ולא ניתן לסרוק את ברקוד החבילה. בצאתו בקושי הצליח לפלס את דרכו החוצה מרוב ההמון שצבא על פתח הסניף, אנשים, נשים וטף מחשש שהדלתות ייסגרו בפניהם.

מצב זה מתרחש בסניפים נוספים ברחבי הארץ, אזרחים מקבלים שירות לקוי ונורא, למרות היותם משלמי מיסים כדי לקבל שירות בסיסי מהמדינה. נאלצים להיגרר לסניפים מרוחקים מבתיהם לעיתים בשביל מוצר שהזמינו באינטרנט שעלותו שקלים בודדים יותר מערכו של הזמן שהם נאלצים להמתין כדי לקבלו.

זאת בנוסף שבאתר הדואר מפורסמות שעות פתיחה וסגירה של סניפים, כשבפועל בעת ההגעה למקום נתקלים האזרחים בסניף סגור, לעיתים ללא שלט המסביר את הסיבה, האם הסניף נסגר לצמיתות, האם מדובר בסגירה יומית מוקדמת בשל תקלת מחשוב וכדומה.

שר התקשורת שלמה קרעי, אייכה? עד מתי? מדוע אזרחים צריכים לכתת רגליהם מעיר לעיר כדי לקבל פריט דואר לפעמים זעום ופעוט. מדוע הם צריכים לעמוד תחת כיפת השמים במשך למעלה משעה ולהפסיד שעות עבודה וזמן יקר מחייהם. 

דואר ישראל תורים ארוכים רמת גן סניף דואר שלמה קרעי שר התקשורת קבלת דואר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 74 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד