כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
איתות מחמאס

בשעה האחרונה: קטאר העבירה לישראל מסמך תשובה רשמי

מקורות בצד הפלסטיני אומרים הערב כי חלה התקדמות מסויימת שעשויה להוביל לפריצת דרך. גורמים ישראלים אמרו שהם מזהים לחץ קטארי על חמאס והם שומרים על אופטימיות זהירה

בשעה האחרונה: קטאר העבירה לישראל מסמך תשובה רשמי
תמונות החטופים על חומות העיר העתיקה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

קטר הגישה הערב (חמישי) לישראל נייר תשובה רשמי מטעם ארגון הטרור חמאס עם רשימה של דרישות. הנייר הוגש לצוות המקצועי שמנהל את המו״מ בישראל. 

גורם שנחשף לתוכן הנייר אמר לכאן חדשות: "מדובר בדרישות הגיונית והתקדמות חיובית. ניתן להגיע להסכם".

ארגון הטרור חמאס אישר בהודעה רשמית כי העביר תשובה לישראל דרך המתווכות.

מקורות המעורים בפרטי המשא ומתן בנוגע לעסקת החטופים בצד הפלסטיני אמרו לכאן חדשות: בימים האחרונים חלה התקדמות מסויימת, והיא יכולה להוביל לפריצת דרך. כך פורסם הערב ב'כאן 11'. המקורות ציינו כי ההתקדמות נעשית בזכות העובדה שהמו"מ מתנהל הרחק מאור הזרקורים.

עוד דווח, כי גורמים ישראלים כי הם שומרים על אופטימיות זהירה, ושהם מזהים לחץ של קטאר על חמאס. משפחות החטופים שנפגשו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו מסרו כי הוא ביקש מהם לקרוא לקטאר ללחוץ על ארגון הטרור. 

ברקע הפרסומים הללו, אמר מנהיג חמאס איסמעיל הנייה כי יש הזדמנות להגיע להסכם, ושחמאס מתייחס למו"מ ולמלחמה כשני קווים מקבילים.

ראש הממשלה נתניהו אמר הערב בשיחה עם נציגי משפחות החטופים כי "בעקבות לחץ של הממשלה אנו רואים לראשונה לחץ של קטר על חמאס. אני שואף לזה ודוחף לזה כבר הרבה זמן".

חטופים משא ומתן חמאס קטאר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד