ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
קושי בהעמדה לדין

החוקר מגלה: "גם נשים השתתפו בטבח 7 באוקטובר"

"העצורים הכי צעירים הם בני נוער, בגיל 17 ואפילו 16. ויש גם מבוגרים שגילם נושק לשישים". כך רפ"ק אלכס נמירובסקי מחוקרי ממחבלי הנוח'בה שפלשו לישראל

החוקר מגלה: "גם נשים השתתפו בטבח 7 באוקטובר"
נשות החמאס צילום: Wissam Nassar/flash90

רב פקד אלכס נמירובסקי, ממובילי חקירתם של המחבלים ביחידה הארצית לחקירות בינלאומיות, מספר בראיון לשילה פריד במוסף דיוקן של 'מקור ראשון' על המאמץ ללקט עדויות על מעשי הרצח, החטיפה והביזה, ולהצליב אותן עם דברי הנחקרים - בתקווה שמערכת המשפט תדע להפוך את הפרטים לכתב האשמה שיוכל לעשות צדק: "אי אפשר לדעת בכל זירה אם מי שירה על בית הוא שרצח אזרחים, או שהרוצח עמד לצידו וחוסל. ייתכן שכתבי האישום יוגשו באופן קבוצתי".

רב־פקד אלכס נמירובסקי, ראש המחלק הביטחוני ביחידה הארצית לחקירות בינלאומיות של המשטרה מגלה כי "העצורים הכי צעירים הם בני נוער, בגיל 17 ואפילו 16. ויש גם מבוגרים שגילם נושק לשישים. הם נכנסו בעיקר כבוזזים, אבל כפי שאמרתי עשו לא מעט נזק. הנערים היו שותפים מלאים לטבח. יש גם נשים שסייעו לחטיפות, שמרו על חטופים, עזרו למחבלים. אין הרבה, אבל יש. הן לא חלק מהנוח'בה או מהגדודים של חמאס, אבל גם נשים השתתפו בטבח 7 באוקטובר".

יוסי זמיר, פלאש 90ההרס בדרוםצילום: יוסי זמיר, פלאש 90

לוח הזמנים של מאורעות שמחת תורה, כפי שעולה מהחקירה, מראה שהעזתים יצאו לטבוח בארבעה גלים: "מתוך החקירה אנחנו מבינים את חלוקת התפקידים בגל הראשון, זה של הנוח'בה. לכל כוח שפרץ מהרצועה הייתה תוכנית צבאית מסודרת, עד רמת הבתים בכל יישוב. הופתענו מרמת התכנון והדיוק. הגל השני של הפולשים, היה של גדודי עז א־דין אל־קסאם, המשתייכים גם הם לחמאס. הם הגיעו סביב עשר בבוקר. אחר כך, סביב שתים־עשרה, היה גל נוסף של כל מיני ארגונים אחרים מתוך הרצועה. והגל המאוחר, שיצא סביב שתיים אחר הצהריים ונמשך עד ארבע, היה של אזרחים עזתים, שכמו שאמרתי עברו את הגדר בעקבות הנאום של מוחמד דף.. בהרבה מקרים האזרחים, לכאורה 'לא מעורבים', עזרו לכוחות הנוח'בה והכווינו אותם".

על הקושי בהעמדת המחבלים לדין, אומר נמירובסקי ל'מקור ראשון': "מדינת ישראל מתמודדת היום עם השאלה איך להעמיד לדין את המחבלים האלה, ואנחנו יודעים שיש בעיות. בנושא הפגיעות בנשים, למשל, אין לנו עדויות חיות של הנפגעות, כי רובן כנראה נרצחו. אי אפשר לדעת בכל זירה אם מי שירה על בית הוא זה שרצח אזרחים, או שהרוצח היה מחבל שעמד לצידו וחוסל. יש דיון תמידי בכנסת ובממשלה ובין גורמים משפטיים איך לעשות את זה. ייתכן שכתבי האישום יוגשו במשותף - קבוצה של מחבלים יועמדו לדין בכתב אישום קבוצתי. ייתכנו גם תיקוני חקיקה שיאפשרו העמדה לדין של כמה שיותר מחבלים".

נשים חמאס נשות חמאס 7 באוקטובר חטיפה טבח מלחמת חרבות ברזל מקור ראשון אלכס נמירובסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד