כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
צה"ל מכחיש

בעזה מאשימים: לפחות 50 נהרגו ועוד רבים נפצעו מירי מסוק

לפי הדיווחים, הירי התרחש בשעה שהגיעו לקבל מזון ממשלוח סיוע הומניטרי בשכונת זייתון | דובר צה"ל בערבית: "בוחנים את פרטי המקרה, קורא לתקשורת להסתמך רק על מידע מהימן בנושא" | בחודש שעבר מעל מאה נהרגו באירוע דומה

בעזה מאשימים: לפחות 50 נהרגו ועוד רבים נפצעו מירי מסוק
מעבר כרם שלום צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

משרד הבריאות של חמאס בעזה דיווח הלילה (שישי) על עשרות הרוגים ועוד פצועים במהלך התנפלות של עזתים על משאיות סיוע בכיכר כוויות בשכונת זייתון בצפון הרצועה. בכלי תקשורת זרים פורסמו תיעודים מתוך הריסות בעזה וטענה שהמונים נפגעו מתקיפה של צה"ל, אולם האמינות של הדיווחים הללו איננה ברורה.

מדובר צה"ל בשפה הערבית סא"ל אביחי אדרעי נמסר בתגובה: "הדיווחים לפיהם צה"ל תקף עשרות עזתים בנקודת חלוקת סיוע הומניטרי, אינם נכונים. בזמן שצה"ל בוחן את פרטי המקרה ביסודיות הנדרשת, אנו קוראים לתקשורת לנהוג כך גם ולהסתמך אך ורק על מידע מהימן בנושא".

דוברות מתפ״שמשאיות הסיוע של האו"םצילום: דוברות מתפ״ש


בחודש שעבר טענו הפלסטינים על יותר מ-100 הרוגים ועל כ-700 פצועים בכיכר א-נאבולסי, שמדרום לעיר עזה כאשר משאיות הסיוע הוכנסו לצפון הרצועה. מצה"ל נמסר שכ-1,000 פלסטינים באו מאזור החוף והסתערו על המשאיות. עשרות נהרגו מהדוחק ואחרים נדרסו תחת גלגלי המשאיות. 

מצה"ל נמסר אז כי התקבל דיווח שחמושים ירו ופגעו במשאיות. חלק מההמון נע לעבר כוח צה"ל שהיה במקום וסיכן אותו. החיילים ירו ירי אזהרה באוויר ולאחר שכמה מהמפגינים המשיכו להתקרב הלוחמים ירו לעבר רגליהם.

סיוע הומניטרי הרוגים בעזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד