י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
סמוטריץ' מתחזק

סקר חדש: כמה מנדטים מקבל גדעון סער אחרי הפיצול

אחרי הפיצול מהמחנה הממלכתי, תקווה חדשה, שעליה הכריז סער - עוברת בקושי את אחוז החסימה. הליכוד נותרת על 18 מנדטים, יש עתיד נחלשת במנדט, וסמוטריץ' ממשיך להחזיק את הראש מעל המים

סקר חדש: כמה מנדטים מקבל גדעון סער אחרי הפיצול
איחוד כחול לבן - התקווה החדשה צילום: תומר נויברג, פלאש 90

ברקע הודעת השר גדעון סער על סיום שיתוף הפעולה עם יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ, סיעת בימין הממלכתי של סער - עוברת בקושי את אחוז החסימה ומקבלת 4 מנדטים בלבד, שברובם המוחלט באים על חשבון המחנה הממלכתי. כך עולה מסקר "מעריב", שנערך על ידי "לזר מחקרים", בראשות ד"ר מנחם לזר בשיתוף Panel4All.

בתשובה על השאלה: אילו היו נערכות היום בחירות חדשות לכנסת, וגדעון סער, שפרש מהמחנה הממלכתי, היה מקים סיעה חדשה בראשותו, למי הייתם מצביעים? התשובות היו: המחנה הממלכתי 36 מנדטים, הליכוד 18, יש עתיד 11, ש"ס 10, ישראל ביתנו 9, עוצמה יהודית 9, יהדות התורה 6, חדש תעל 5, רעמ 4, מרצ 4, הציונות הדתית 4 תקווה חדשה 4. העבודה (1.8%) ובל"ד (1.9%) לא עוברות גם השבוע את אחוז החסימה.

בתשובה על שאלה נוספת: מי מהשניים – בנימין נתניהו או בני גנץ - מתאים יותר להיות ראש ממשלת ישראל? התשובות היו: גנץ 47%, נתניהו 34%. 19% נוספים השיבו  - לא יודע.

מהפילוח עולה כי בקרב מצביעי הליכוד גנץ מקבל 18%, בעוד נתניהו זוכה לרוב גדול של 70%. 12% השיבו - לא יודע. לעומת זאת, בקרב מצביעי המחנה הממלכתי, גנץ זוכה ל־92%, לעומת 5% התומכים בנתניהו. 3% בלבד השיבו לא יודע. בקרב מצביעי יש עתיד גנץ מקבל 86%, נתניהו 1%, ו־13% נוספים השיבו - לא יודע.

בתשובה על שאלה נוספת: גדעון סער או איתמר בן גביר דורשים מבנימין נתניהו לצרף אותם לקבינט המלחמה. מה עמדתך בנושא? – התשובות היו: לצרף את גדעון סער – 15% תומך מלא ו־26% די תומך. לעומתם, 19% השיבו – די מתנגד לצירופו לקבינט המלחמה ו־21% נוספים השיבו מתנגד מאוד. 21% השיבו שאין להם דעה בנושא, 22% ממצביעי הקואליציה ו־13% ממצביעי האופוזיציה.

מהתשובות עולה כי קיים כמעט שוויון בין התומכים למתנגדים לצירופו של סער לקבינט המלחמה. לעומת זאת, קיים רוב נגד צירופו של בן גביר לקבינט המלחמה. 19% השיבו תומך מאוד ו־12% די תומך. לעומתם, 8% השיבו די מתנגד ו49% מאוד מתנגד.  ל־12% לא הייתה דעה בנושא, 13% ממצביעי הקואליציה ו־4% ממצביעי האופוזיציה.

בסקר, שנערך ב־14־13 במרץ, השתתפו 601 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים. טעות הדגימה המרבית עומדת על 4%

סקר מנדטים גדעון סער תקווה חדשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד