י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מצג שווא

החלו "הבחירות" ברוסיה: התוצאות ידועות מראש

ברוסיה נפתחו הקלפיות בבחירות לנשיאות כשזהות המנצח ידועה. פוטין אוחז בשלטון מאז שנת 2000

החלו "הבחירות" ברוסיה: התוצאות ידועות מראש
הנשיא פוטין צילום: שאטרסטוק

הלילה נפתחו הקלפיות במזרח הרחוק הרוסי, ומשם הבחירות יימשכו על פני אזורי זמן שונים ברחבי רוסיה הענקית, עד ליום ראשון בערב.המושג "בחירות דמוקרטיות" ברוסיה הוא מן השפה ולחוץ, לאחר שהנשיא פוטין חיסל לכאורה את כל יריביו הפוליטיים, והבולט שבהם אלכסיי נבלני.

פוטין אוחז בשלטון ברוסיה מאז שנת 2000, מלבד ארבע שנים בהן כיהן כראש ממשלה בלבד בגלל מגבלה של שתי כהונות שהוטלה אז על ידי החוקה הרוסית שבינתיים שונתה. פוטין ינצח את הועמדים הפיקטיביים שהציב, ויהיה נשיא עד 2030 אז יהיה בן 78.

עם תחילת ההצבעה ביום שישי, פוטין למעשה נשאר לבד, מתמודדים פוטנציאליים נאסרו מלהתמודד בטענות שונות ומופרכות, מבקרים נכלאו או ברחו. יריבו החזק ביותר, אלכסיי נבלני מת לאחר שחלה במושבת העונשין שבה ריצה עונש של 30 שנה.

המסר לקראת ההצבעה, שתמשך עד יום ראשון בערב, מקפיד להציג את פוטין כדמות היחידה שיכולה לשמור על המדינה ולהציל את רוסיה מאויביה במערב. 

כדי לגרום לשוות להצבעות מצג שווא של אמינות, ישנם מועמדים מהאופוזיציה שנבדקו בקפידה. שלושתם חברים במפלגות אופוזיציה פרלמנטריות שאושר להם להתמודד. על שני פוליטיקאים שהתנגדו למלחמה באוקראינה, בוריס נדז'דין ויקטרינה דונצובה, נאסר מלהתמודד לאחר שוועדת הבחירות קבעה "שגיאות" בטפסים שלהם.

ועדת הבחירות "תבשל נתונים בהתאם להנחיות שכבר הוצאו על ידי הקרמלין", אמר איש העסקים הרוסי הגולה ופעיל האופוזיציה מיכאיל חודורקובסקי בתדרוך לתקשורת ביום רביעי.

חודורקובסקי, אסיר פוליטי לשעבר, אמר כי האופוזיציה הפוליטית במדינה, כולל אלמנתו של נבלני, יוליה נבלניה, איחדו כוחות בקריאה לבוחרים ללבוש כחול ולבן - צבעים ששימשו לסמל התנגדות לפלישה של רוסיה לאוקראינה. הרעיון הוא להראות שיריביו של פוטין "אינם בשוליים", אמר חודורקובסקי.

הם קראו להציף את הקלפיות באנשים כדי לשבש את הסדר, משרד התובע במוסקבה אמר כי הגעה בו-זמנית לקלפיות של רבים, נחשבת עבירה פלילית, מכיוון שהיא "יכולה למנוע מאזרחים לממש את זכויות ההצבעה שלהם באופן חופשי".

בנאום בטלוויזיה ביום חמישי, פוטין פנה לרוסים לממש את חובתם האזרחית ולהצביע למועמד "לפי בחירתם".

"אני משוכנע שאתם מבינים איזו תקופה קשה עוברת על המדינה שלנו עכשיו, עם אילו אתגרים קשים אנו מתמודדים כמעט בכל התחומים", אמר. "אנחנו צריכים להיות מאוחדים ובטוחים בעצמנו".

הבחירות לא יתקיימו רק ברחבי רוסיה אלא גם בשטחי מזרח אוקראינה שמוסקבה כבשה ב-2022, אם כי אף אחד מהם אינו בשליטה מלאה של רוסיה. קלפי הוצבה בעיירה אבדייבקה שבמזרח אוקראינה, שרוסיה כבשה בפברואר לאחר חודשים של לחימה קשה.

 
הנשיא פוטין רוסיה בחירות מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד