כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"אין שום התקדמות"

המו"מ לעסקת חטופים: פרטי תשובת החמאס שהוגשה לישראל

ארגון הטרור חמאס דורש את שחרורם של כ-950 אסירים ביטחוניים, בתמורה ל-40 חטופים ישראלים שמוחזקים ברצועת עזה. בארגון הטרור גם מתעקשים על החזרת התושבים לצפון הרצועה. גורמים ישראלים בכירים: "החמאס הגזים בכל פרמטר אפשרי"

המו"מ לעסקת חטופים: פרטי תשובת החמאס שהוגשה לישראל
תמונות החטופים בתל אביב צילום: גילי יערי, פלאש 90

ארגון הטרור חמאס דורש את שחרורם של כ-950 אסירים ביטחוניים, בתמורה ל-40 חטופים ישראלים שמוחזקים ברצועת עזה, כך דווח בחדשות 12.

עוד דורש ארגון הטרור לשחרר 50 אסירים בעבור כל אחת מהחיילות שעדיין נמצאות בשבי. גורמים ישראליים תקפו את עמדת ארגון הטרור וטענו: "אין שום התקדמות, ישראל נערכת לכל האפשרויות כולל להרחבת הלחימה". 

לפי התשובה שהוגשה אמש לישראל באמצעות קטאר, חמאס דורש מישראל לבחור את שמות המרצחים שישוחררו במסגרת העסקה. עוד מתעקשים בחמאס על חזרה מוחלטת של תושבים עזתים לצפון הרצועה, ועל נסיגת כוחות צה"ל מהמסדרון שחוצה את עזה. 

ארגון הטרור דורש שהחזרת חיילים וגברים צעירים שתתרחש רק בשלבים הבאים, תותנה בהכרזה על הפסקת אש קבועה. בנוסף טוען חמאס כי שחרור של גופות הישראלים, יהיה רק תמורת שיקום הרצועה ו"הסרת המצור".

בעקבות תשובת החמאס, ראש המוסד דדי ברנע ייצא בתחילת השבוע הבא בראשות משלחת ישראלית לקטאר.

גורמים ישראלים בכירים אומרים: "החמאס בתשובתו הגזים בכל פרמטר אפשרי. אין שום התקדמות מלבד עצם הגשת התשובה. חמאס מקשה מאוד על התכנסות לקבלת החלטות ועל מו"מ אמיתי. ישראל נערכת לכל האפשרויות כולל הרחבת הלחימה".

בתוך כך, גורמים בכירים שהשתתפו בדיונים אמש טענו כי נתניהו ניסה לעשות הכל כדי לדחות את קבלת ההחלטה בנוגע למנדט של המשלחת.

הוא גם טען שצריך להעביר את ההחלטה לקבינט הרחב, אך כל חברי הקבינט המצומצם טענו שאין סיבה. 

מחר בשעה 18:00 בערב ייערך דיון קבינט מלחמה מצומצם שבו ייקבע המנדט של המשלחת שתצא לקטר, אחרי ניתוח עומק של התשובה של חמאס. בהמשך הערב יכונס גם הקבינט המורחב.

 

 

עסקת חטופים דדי ברנע קבינט המלחמה בנימין נתניהו חמאס קטאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד