כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
חרפה וכלימה

נאצים שוב צעדו בבירת לטביה

מצעד לזכר חיילים נאצים בלטביה שלחמו לצד גרמניה הנאצית נערך בריגה מאז תחילת שנות ה-90. הממשלה אינה מונעת את קיומו בטענה לחופש ביטוי

נאצים שוב צעדו בבירת לטביה
מצעד במוסקבה לציון הניצחון על הנאצים צילום: @AvremiDaitsh

היום נערך בריגה בירת לטביה מצעד לזכר לוחמי יחידת האס אס הלטבית של גרמניה הנאצית. מדובר בחיילים שלחמו לצד גרמניה הנאצית נגד הצבא האדום, וחלקם השתתפו ברצח יהודים במדינות הבלטיות במהלך מלחמת העולם השנייה.

על פי הדיווח של אלכס נירנבורג בכאן חדשות, האירוע נערך מדי שנה מאז קיבלה לטביה את עצמאותה מברית המועצות בראשית שנות ה-90.

עוד דווח, כי ממשלת לטביה אינה משתתפת בארגון האירוע, אך לא מונעת את קיומו, בין היתר בשל טענה לחופש הביטוי. בראשית שנות ה-90 נטלו חלק במצעד מאות מלוחמי היחידה הנאצית, כיום מעטים מהם נותרו בחיים - והמשתתפים במצעד הם חברי תנועות לאומניות לטביות.

על פי דיווחים בתקשורת הלטבית, בצעדה השתתפו כמה מאות בני אדם בלבד - מספר נמוך משמעותית מהצעדות בשנים עברו. נציגים רשמיים של הממשלה אינם מתייצבים לצעדה ועצם ההשתתפות בה נחשבת בעיני חלקים רבים בחברה הלטבית כמעשה פסול.

נירנבורג מציין כי רוסיה מרבה למתוח ביקורת על המצעד, והתעמולה של הקרמלין משתמשת באירוע כדי להוכיח ש"הפאשיזם הנאצי חי וקיים במדינות פרו מערביות".

 

נאצים לטביה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד