ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
סיכום חדשות השבת

ניסיון פיגוע בחברון; ראש המוסד יצא מחר לקטר

ראש המוסד דדי ברנע צפוי להגיע מחר לקטר | נציגי ישראל העלו בשיחות עם ממשל ביידן אפשרות לפיה חברות אבטחה בינלאומיות יגנו על הסיוע שנכנס לעזה | מחבל פתח בירי מתוך בית הקברות אבו סנינה לעבר היישוב היהודי בחברון וחוסל בידי לוחמי צה"ל | סיכום חדשות השבת

ניסיון פיגוע בחברון; ראש המוסד יצא מחר לקטר
פעילות צה"ל ברצועה צילום: דובר צה"ל

לפי דיווחים, ראש המוסד דדי ברנע צפוי להגיע מחר לקטר כדי לחדש את השיחות בנוגע לעסקת חטופים.

דובר משרד החוץ המצרי אחמד אבו זיד, אמר כי מצרים "דורשת מישראל להסיר את המגבלות שהיא מטילה על כניסת הסיוע דרך המעברים היבשתיים, וקוראת לה להפעיל את יתר המעברים להכנסת סיוע נוסף - כדי למנוע את החמרת המשבר ההומניטרי בעזה".

דיווח אמריקני: בבית הלבן חושבים על תגובה לישראל במידה והממשלה תתעלם מאזהרות הנשיא ביידן לגבי רפיח.

נציגי ישראל העלו בשיחות עם ממשל ביידן בשבועות האחרונים רעיון לפיו חברות אבטחה בינלאומיות יגנו על הסיוע שנכנס לעזה, כך לפי דיווח אמריקני.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן גיבה את מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט צ'אק שומר שביקר את נתניהו וקרא לבחירות בישראל. ביידן נשאל על הנאום ואמר: "הוא נשא נאום טוב". 

דיווח בחדשות 12: חמאס דורש לשחרר כ-950 אסירים ביטחוניים בתמורה ל-40 חטופים ישראלים. חמאס דורש גם שחרור של 50 אסירים עבור כל אחת מהחיילות שמוחזקות בשבי.

מחבל פתח בירי מתוך בית הקברות אבו סנינה לעבר היישוב היהודי בחברון וחוסל בידי לוחמי צה"ל. אין נפגעים.

צבא ארה"ב דיווח כי הצניח אתמול למעלה מ-35 אלף ארוחות ו-31 אלף בקבוקי מים לצפון הרצועה.

מזכ''ל האו''ם אנטוניו גוטרש נועד בניו יורק עם בני משפחותיהם של החטופים בעלי אזרחות אמריקנית. גוטרש התחייב להמשיך לגנות את מתקפת הטרור של חמאס.

דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ון קירבי: "לא ראינו תוכניות לפעולות ברפיח. אנחנו לא יכולים לתמוך בפעולה שלא תכלול תוכנית הגנה ופינוי של אזרחים".

הפלסטינים מדווחים על הרוג ועוד כמה שנפצעו כתוצאה מדוחק במהלך המתנה לחבילות סיוע שהוצנחו מהאוויר בבית לאהיא.

דובר צה"ל עדכן כי מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה בדרום לבנון מבנה צבאי של חיזבאללה באזור טיר חרפא ותשתית טרור של הארגון באזור לבונה.

בפעילות משותפת של חיל האוויר יחד עם צוות הקרב החטיבתי 7, מטוס קרב תקף והשמיד מחסן אמצעי לחימה של חמאס בחאן יונס שבדרום הרצועה. כמו כן, לוחמי צוות הקרב החטיבתי של גבעתי זיהו בעיר שני מחבלים נכנסים ויוצאים מתשתית טרור, וכלי טיס תקף והשמיד את שניהם בתקיפה מדויקת.

מטיילים מצאו כטב"ם באזור הכינרת, באזור רמת סירין שבגליל התחתון. הכטב"ם הועבר למשטרה וכעת נבדק על ידי הצבא.

מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד