ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
הציג ארבע חלופות

עימות סוער בקבינט עם שר הביטחון: "מקדם את הרש"פ"

שר הביטחון יואב גלנט קרא בתוך הקבינט לקדם שלטון של גורמים פלסטינים "גם אם יסתכלו לרמאללה מדי פעם". השרים רגב ולוין תקפו את הדברים הללו ואמרו: "אתה מקדם את הרשות הפלסטינית"

עימות סוער בקבינט עם שר הביטחון: "מקדם את הרש"פ"
יואב גלנט צילום: לע"מ

במהלך דיון הקבינט המדיני ביטחוני שנערך ביום שישי, קרא שר הביטחון יואב גלנט בתוך הקבינט לקדם שלטון של גורמים פלסטינים מקומיים "גם אם יסתכלו לרמאללה מדי פעם".

השר גלנט הציג שברצועת עזה יש ארבע חלופות רעות באשר לעתיד: הגרועה ביותר: שלטון חמאס. אחריה: שלטון צבאי של ישראל שיעלה לנו בחיי חיילים ויגזול משאבים צבאיים למול מוכנות לצפון וביו״ש.

לאחר מכן: כאוס - שיביא להשקעת משאבים רבים מול הקהילה הבינ״ל ולהתעסקות מיותרת בעזה. והאפשרות הכי פחות גרועה בעיניו: שלטון של גוף אחר שיהיה גוף מקומי, אך מאחר והוא לא חמאס והוא בא מעזה - פירושה שאחת לזמן מה הוא יסתכל על מה אומרים ברמאללה.

השרים רגב ולוין תקפו את הדברים הללו של גלנט - "אתה מקדם את הרשות הפלסטינית". גלנט השיב: "מי שמשלם מחיר היום על חוסר קבלת ההחלטה הם חיילי צה״ל".

בתוך כך, הקצינים הבכירים ביותר אומרים בדיונים לדרג המדיני: "הכוחות עושים פשיטה בשכונה מסוימת, יוצאים החוצה, ובזמן הזה במקום להכניס גורם מקומי, החמאס מתבסס שוב - כך לא נמוטט את הארגון".

יואב גלנט יריב לוין מירי רגב הרשות הפלסטינית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד