ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
תושב הפזורה

העציר הבטחוני שסייע לחמאס וניסה לשוב לישראל - מת בכלא

שירות בתי הסוהר הודיע על מותו של ג'ומעה אבו גנימה, תושב הפזורה הבדואית שהואשם בסיוע לחמאס וחברות בארגון טרור, לאחר שנמצא מחוסר הכרה בתאו

העציר הבטחוני שסייע לחמאס וניסה לשוב לישראל - מת בכלא
אילוסטרציה צילום: unsplash

שירות בתי הסוהר מסר כי ג'ומעה אבו-גנימה, בן 26 שהצטרף לחמאס וניסה לחזור לישראל אך נעצר בדצמבר, מת לאחר שנמצא בשלישי מחוסר הכרה בתאו בבית הסוהר "אשל".

בחודש שעבר הוגש כתב אישום נגד אבו-גנימה, תושב הפזורה הבדואית. לפי האישום, בשנת 2016 חצה אבו גנימה את הגבול לרצועת עזה, שם פגש פעילי חמאס ואמר להם כי הוא מעוניין להתגייס לזרוע הצבאית של הארגון ולהיות שהיד. פעילי החמאס העבירו את אבו גנימה לחקירה, שם מסר פרטים בין היתר אודות מיקומי בסיסי צה"ל בדרום.

לאחר כ-3 חודשים בהם שהה בבתיהם של פעילי חמאס, הצטרף אבו גנימה לאימון צבאי בסיסי. בהמשך נשלח אבו גנימה לאימון מתקדם יחד עם מחבלי נוחבה, שם גם עבר אימון התקפה על עיר וכיבוש מוצב צבאי.

במהלך שהותו ברצועה ביצע אבו גנימה תצפיות על שטח ישראל ונפגש עם פעילי חמאס במטרה לסייע להם במלחמתם נגד ישראל. בנוסף, נענה אבו גנימה להצעות שונות לביצוע פעולות טרור, אשר כללו ביצוע פיגוע ירי בשטח ישראל נגד חיילים, חזרה לישראל וגיוס לצה"ל על מנת להעביר מידע לחמאס ולגייס פעילים נוספים ואף הסכים להצעה לחבור לארגון פשיעה בישראל על מנת לקדם פעילות טרור.

אבו גנימה נעצר לפני כחודשיים על ידי כוחות צה"ל לאחר שניסה להיכנס מעזה לישראל.

מחבל חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל ג'ומעה אבו-גנימה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד