כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מחאה חריפה

אגודת ישראל בארה"ב במחאה על דברי שומר נגד נתניהו

תנועת אגודת ישראל באמריקה הוציאה הודעת מחאה רשמית נגד מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט צ'אק שומר על דבריו נגד ראש הממשלה נתניהו

אגודת ישראל בארה"ב במחאה על דברי שומר נגד נתניהו
הסנאטור צ'אק שומר צילום: מתוך הטוויטר שלו

לאחר שמנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט האמריקני צ'אק שומר קרא לערוך בחירות בישראל, וטען כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "איבד את הדרך" והישראלים צריכים לבחור מנהיגים טובים יותר,  תנועת אגודת ישראל בארה"ב נגד הבכיר הדמוקרטי.

‎"אנו עצובים שהיבטים חשובים בנאום של הסנאטור שומר חצו גבול. אכן, זה היה המסר הלא נכון בזמן הלא נכון. אם שמים בצד את הצהרות המדיניות והניתוחים השונים הכלולים בהצהרתו, אנו מודאגים מאוד מכך שהסנאטור התערב ישירות בענייניה הפנימיים של מדינה זרה ריבונית, דמוקרטיה איתנה ובעלת ברית אמריקאית איתנה, על ידי קריאה מפורשת לבחירות חדשות בישראל. יותר מאשר לרמז על מה שהוא מאמין שצריכות להיות תוצאות הבחירות הללו".

באדיבות המצלםהמכתב של אגודת ישראלצילום: באדיבות המצלם

עוד נאמר: "הוא טען עוד כי אם לא יהיו בחירות חדשות בישראל או אם בחירות חדשות בישראל לא יביאו לתוצאה התואמת את תפיסות המדיניות המועדפות עליו, אזי לארצות הברית "לא תהיה ברירה" אלא למנף את הסיוע שלה לישראל. באופן שיפעיל לחץ על ישראל להסיט את מעשיה ממה שהיא רואה כטובת האומה ומרצונו הנבחר של העם. קביעות חודרניות אלו של הסנאטור שומר יהיו בלתי הולמות, פוגעניות ופוגעות בכל עת. אבל הטלת האשמות וביקורות נגד חבר איתן בזמן מלחמה רק תסכן עוד יותר את חיילי ישראל בזמן שהם נלחמים ומתים במרדף אחר נגע הטרור".

לסיום נכתב: "בתור הנבחר היהודי הבכיר ביותר בארצות הברית אי פעם, הסנאטור שומר בוודאי הגיע לפסגה בפוליטיקה האמריקאית. אבל נטילת התפקיד של דיבור בשם "רוב שקט" של יהדות אמריקה הולכת רחוק מדי. אין לו סמכות או כוח לזה. אם כבר, תפקידו ההיסטורי ותפקידו הגבוה במדינתנו מקנים לו את האחריות להקשיב היטב לדבריו ולהשתמש בהם בתבונה".

 

מלחמת חרבות ברזל אגודת ישראל אמריקה חמאס צ'אק שומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד