כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
ההצהרה שהסעירה

הרמטכ"ל נזף בקצין הבכיר: "פגעת בממלכתיות"

אחרי ההצהרה שעוררה סערה, הרמטכ"ל נזף בתת-אלוף דן גולדפוס: "שימוש באמון שניתן בו באופן שפגע בממלכתיות של צה״ל"

הרמטכ"ל נזף בקצין הבכיר: "פגעת בממלכתיות"
תא"ל דן גולדפוס צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי קיים ביום שישי בירור עם תת-אלוף דן גולדפוס, מפקד אוגדה 98, שנשא בשבוע שעבר נאום בו פנה לדרג הפוליטי.

הרמטכ״ל נזף בחומרה במפקד האוגדה, על כך שפעל בניגוד למצופה ממפקד בכיר בצה"ל. הרמטכ״ל ציין בפני תת-אלוף גולדפוס כי "עשה שימוש באמון שניתן בו באופן שפגע בממלכתיות של צה״ל, ובגבולות שבין הדרג המדיני לדרג הצבאי במדינה דמוקרטית"

לצד הנזיפה החמורה, הרמטכ"ל אמר לתת-אלוף גולדפוס שהוא "מעריך את מקצועיותו ותרומתו העמוקה לצה"ל, ובוודאי במהלך המלחמה בחודשים האחרונים, אך אין הדבר מאפשר לו לנהוג באופן בו פעל".

תת-אלוף גולדפוס קיבל את הדברים לאשורם, ציין כי הדרך בה פעל הינה שגויה, עומדת בניגוד לפקודות, והתנצל על כך.

 "אתם חייבים, אתם חייבים להיות ראויים לנו", אמר גולדפוס ביום רביעי בהצהרה שעוררה סערה.  "אתם חייבים להיות ראויים לאותם לוחמים שקיפחו את חייהם, לאותם אנשי מילואים שלא עניין אותם מאיזה צד הם, ונלחמו ונלחמים זה לצד זה".

לסיכום הוסיף תא"ל גולדפוס, "תוודאו שכולם לוקחים חלק, אתם חייבים לוודא שלא נחזור ל-6/10 ושכל המאמץ לא היה לשווא. את זה תשימו לעצמכם טוב טוב בראש. בכל יום, בכל שעה. מדם ליבו של לוחם אני מבקש מכם להיות ביחד, מאוחדים, לדחוק את הקיצון ולאמץ את הביחד. תמצאו את הביחד והמחבר, אנחנו בשדה הקרב מצאנו אותו ולא מתכוונים לוותר עליו. תעשו שזה יהיה שווה".

דן גולדפוס הרצי הלוי נזיפה צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד