י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
דיווח בארה"ב

בבית הלבן חושבים על תגובה במידה וישראל תתעלם מאזהרות הנשיא

על רקע העמקת המתיחות, הבית הלבן שוקל כיצד להגיב אם ישראל תתעלם מדרישת ביידן בנוגע לפלישה לרפיח. ממשל ביידן רוצה לראות תוכנית ישראלית להגנה על אזרחים פלסטינים בעיר רפיח אם ישראל אכן תפלוש

בבית הלבן חושבים על תגובה במידה וישראל תתעלם מאזהרות הנשיא
פעילות הכוחות ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

הבית הלבן בוחן אפשרויות כיצד להגיב אם ישראל "תתריס" ולא תתייחס לאזהרות החוזרות ונשנות של הנשיא ג'ו ביידן מפני פלישה צבאית לרפיח ללא תוכנית הגנה על אזרחים פלסטינים, כך לדברי בכירים אמריקאים לרשת NBC.

עוד דווח, כי הדיונים מתקיימים על רקע הדאגה הגוברת בממשל והתסכול בקרב הדמוקרטים בקונגרס שישראל מתעלמת מהפצרותיו של הנשיא. עוד דווח, כי "ישראל התקרבה השבוע לתחילת פלישה לעיר הדרומית ביותר ברצועת עזה".

"פעם אחר פעם, הנשיא ביידן קורא לממשלת נתניהו לנקוט בפעולות מסוימות, ולרוב, פעם אחר פעם, נתניהו מתעלם מנשיא ארצות הברית. ולכן אני חושב שזה גורם לארצות הברית להיראות לא יעילה", אמר הסנאטור כריס ואן הולן.

"הנשיא פרסם מילים יותר ויותר חזקות ואזהרות חזקות, אבל אני מאמין שכדי לאכוף ביעילות את האזהרות הללו, הממשל צריך להשתמש בכלים האחרים העומדים לרשותו", אמר ואן הולן, חבר בוועדת החוץ של הסנאט, שנמנה עם אלה שדוחפים את הבית הלבן לנקוט קו קשה יותר בהתניית מכירת נשק לישראל.

הבית הלבן למעשה אימץ את דבריו של מנהיג הרוב בסנאט, צ'אק שומר, ביום חמישי האחרון, שקרא לבחירות חדשות בישראל כדי להחליף את נתניהו, שהוגדר על ידי שומר כ"מכשול מרכזי לשלום".

 

מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית הנשיא ביידן חמאס רפיח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד