י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

עשרות קלפיות הושחתו כאות מחאה

אזרחים ברוסיה מחו על היעדר דמוקרטיה במדינה והעלו באש ושפכו צבע לתוך קלפיות רבות. הם צפויים לשלוש עד חמש שנות מאסר. פוטין דוהר לעבר ניצחון שיאפשר לו לשלוט ברוסיה 30 שנים ברציפות

עשרות קלפיות הושחתו כאות מחאה
שוטרים ברוסיה צילום: משטרת רוסיה

אזרחים ברוסיה השחיתו עשרות קלפיות מאז פתיחת ההצבעה בבחירות לנשיאות. אזרחים מחו על חוסר יחס של הרשויות והיעדר דמוקרטיה במדינה, הם שפכו צבע לתוך הקלפיות והעלו באש קלפיות. בעקבות האירועים, תגברה משטרת רוסיה את האבטחה בנקודות הצבעה רבות ונערכים חיפושים אצל חלק מאלו המגיעים להצביע, כך דיווח אלכס נירנבורג בכאן חדשות.

יו"ר ועדת הבחירות של רוסיה, אלה פמבילובה אמרה בתגובה: "אלו חלאות שמוכנים תמורת בצע כסף לשבש את הליך ההצבעה. האנשים האלו מופעלים על ידי אלו שבגדו ברוסיה ונמלטו מהמדינה. הם מוכנים לעשות הכול כדי לשבש את הליך ההצבעה ולפגוע בלכידות העם הרוסי המתייצב להצבעה".

קבוצה של פוליטיקאים הודיעה כי בכוונתה להגיש הצעת חוק שתעלה את רף הענישה לאלו המשבשים את ההליך ל-9 שנות מאסר. אלו שנתפסו צפויים לשלוש עד חמש שנות מאסר.

הנשיא ולדימיר פוטין יזכה בוודאות לתקופת כהונה נוספת בת שש שנים ויוכל להשלים 30 שנה כשליט הבלעדי בקרמלין. נירנבורג מדווח כי נגדו הורשו להתמודד שלושה פוליטיקאים שאינם זוכים לפופולריות ברוסיה. הדרך היחידה שנותרה בידי אזרחים שהתייאשו מהדיכוי המתמשך, היא באמצעות שריפת קלפיות.

רוסיה ולדימיר פוטין בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד