י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
עצרת בינלאומית

השגריר לצד ישראל: "גרמניה עומדת לצידכם"

שגרירי צרפת וגרמניה נאמו הערב על הבמה בעצרת למען החטופים בתל אביב: השגריר הצרפתי: "הנשיא מקרון כינה את אירועי ה-7 באוקטובר כטבח האנטישמי בגדול ביותר במאה ה21"

השגריר לצד ישראל: "גרמניה עומדת לצידכם"
שגריר גרמניה שטפן זייברט בעצרת צילום: מטה משפחות החטופים

כחלק מהעצרת הערב בכיכר החטופים, שגריר צרפת בישראל נשא נאום במקום והביע את תמיכת מדינתו בישראל ובמשפחות החטופים והביע את הכאב אותו עוברים בני המשפחות ובעיקר החטופים החיים בייסורים למעלה מ-160 ימים.

השגריר, שנאם על במת העצרת, דיבר על הפעולות הבינלאומיות שיש עוד לנקוט ואת אלו שמדינתו נקטה כבר, כמו סיוע צרפתי בהכנסת התרופות לראשונה לחטופים בשת״פ עם מטה משפחות החטופים.

דבריו המלאים של השגריר: ״הנני עומד לפניכם הערב כנציג של ארצי, צרפת, אבל גם כאדם וכחבר נאמן של ישראל.  למעלה מ-160 ימים, עשרות אזרחים ישראלים תמימים - גברים, נשים וילדים - חיים בחושך, מפחדים על חייהם, לא יודעים מה עתיד להביא מחר מלבד סבל נוסף. במהלך ה-160 הימים האחרונים, משפחות רבות, רבים מכם, עדיין חיים בייסורים, נעים בין תקווה לאבל, מתפללים לשובם בשלום של יקיריהם".

עוד אמר: "אני רוצה שתדעו דבר אחד: צרפת חולקת את כאבכם ואת המאבק שלכם מול טרגדיה נוראית זו. איבדנו 43 אזרחים שלנו, יותר מכל מדינה אחרת למעט ישראל. לפני חודש התקיים טקס בפריז לזכרם. הוא שודר בשידור חי כאן, בכיכר החטופים, ואני מאמין שהוא הדהד גם ברחבי העולם כאות כבוד והוקרה לכל קורבנות המתקפה הברברית הזאת".

"ועתה גורלם של 3 אזרחים צרפתים נוספים, עופר, אוהד ואוריון, עדיין נמצא בעזה, וגם במחשבותינו. אך ללא קשר ללאומיות, צרפת אינה חוסכת מאמצים כדי להחזיר את כל החטופים הביתה. אנו בקשר עם גורמים בינלאומיים כדי להבטיח את שחרורם באמצעות הפסקת אש. ואנו גם עבדנו יום ולילה בחודשים האחרונים, יחד עם קטאר ועם מטה המשפחות, כדי לתאם מעבר של תרופות לחטופים לתוך עזה".

לסיום אמר: "לפי המידע שברשותנו, פעולה זו הניבה כמה תוצאות. אנו מקווים כי היא תסלול את הדרך התפתחויות נוספות וחיוביות יותר. הנשיא מקרון כינה את אירועי ה7 באוקטובר כטבח האנטישמי בגדול ביותר במאה ה21. כל יום שעובר לחטופים זה סיוט מחדש אני רוצה לומר לכם שצרפת לצידכם ותאשר לצידכם עד שכל יקירכם יחזרו הביתה. זה חייב לקרות עכשיו".

גם שגריר גרמניה, שטפן זייברט, השתתף בעצרת בכיכר החטופים ואמר: "העולם צריך לדרוש מחמאס: פשוט שחררו את החטופים והחטופות עכשיו".

עוד אמר השגריר: "עצוב שאחרי 161 ימים עדיין יש צורך להיפגש כל שבוע. אנחנו רוצים עסקה כמה שיותר מהר, אני וגרמניה עומדים פה למען כל החטופים. אין מטרה חשובה יותר מלראות אותם שוב, והדבר בידי חמאס! בנוסף, כלכך חשוב להחזיר גם גופות הנרצחים. בלי גופה, בלי לוויה הסבל של המשפחות לא נגמר.  אני פונה למשפחות: גרמניה עומדת לצידכם".

גרמניה צרפת מלחמת חרבות ברזל חמאס חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד