כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
אנטישמיות בלתי פוסקת

פשעי שנאה נגד יהודים: כתובות נאצה והסתה

אדם ריסס הודעות נגד הקהילה היהודית בקמפוס של אוניברסיטה באילינוי. במקרה אנטישמי נוסף, עסק בבעלות יהודית בנרברת' פנסילבניה, הושחת עם המילים "שחררו את עזה" בבוקר יום שישי

פשעי שנאה נגד יהודים: כתובות נאצה והסתה
אילוסטרציה צילום: unsplash

המשטרה באוניברסיטת ברדלי באילינוי ארה"ב חוקרת פשע שנאה לאחר שאדם ריסס הודעות נגד הקהילה היהודית בקמפוס. הכתובות התגלו בבוקר יום שישי, התקרית התרחשה בין השעות 3:45 בבוקר ל-4:22 לפנות בוקר.

מאט לורך, מנכ"ל ארגון הסטודנטים הלל בקמפוס, אמר כי ההודעות שנכתבו על הבניינים כללו התייחסות למלחמה הנוכחית של ישראל עם חמאס ברצועת עזה.

לורך הודה לרשויות: "אני מעריך את מה שראשי הממשל עושים, הם הגישו תלונה למשטרה, שלחו צוותים לנקות את הבלגן והזכירו לכולם שאין מקום לשנאה, כולם מוזמנים וכולם בטוחים כאן. אני אסיר תודה על כך".

הרב אלי לנגסאם מבית חב"ד המקומי אמר כי "יש שלט בחזית המראה תמיכה במדינת ישראל". הוא התייחס לאלו שריססו את הקמפוס כ"פחדנים" ואמר כי המעשה מחפיר ללא קשר לדעותיו הפוליטיות של איש בסכסוך ישראל-חמאס.

עוד אמר: "אנחנו חייבים ליידע את הילדים שלנו על כך ואנחנו חייבים להודיע ​​לכולם שלשנאה אין מקום כאן", אמר הרב לנגסאם. "לא באוניברסיטת בראדלי, לא בקהילת פיוריה, לא בשום מקום. שנאה לא עוזרת לאף אחד".

הוא הדגיש שאירוע כזה יכול לשמש כהזדמנות ללמד אנשים על הסכסוך, כיצד הוא התחיל במתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר והשפעתו על העם היהודי. "ריסוס גרפיטי על בניין יהודי לא עוזר לאף אחד ולא ישנה שום דבר", אמר.

במקרה אנטישמי נוסף, עסק בבעלות יהודית בנרברת' פנסילבניה, הושחת עם המילים "שחררו את עזה" בבוקר יום שישי.

"זה רק מבטא אנטישמיות", אמר הבעלים, גלדיס פינק סנדרוביץ לרשת CBS. בנרברת' יש קהילה יהודית משגשגת, מאז ה-7 באוקטובר, רבים מתושבים יהודים בשכונה אמרו לתקשורת המקומית שהם חשים תחושת פחד חדשה עם האנטישמיות הגוברת ברחבי המדינה.

תושבת נרברת', סוזן סנדלר אמרה לתקשורת המקומית. "כולנו למדנו על השואה, אבל בחיים לא חשבנו שבעסק קטן בנרברת' יהיה גרפיטי אנטישמית על הקיר".

אנטישמיות בארצות הברית מלחמת חרבות ברזל גרפיטי השביעי באוקטובר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד