י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מדורה על הכביש

הפגנות ברחבי הארץ: עצורים וחסימות כבישים - תיעוד

הפגנה בלתי חוקית הערב של מפירי סדר באיילון ובדרך מנחם בגין בת"א. המשטרה נאלצה להפעיל אמצעים לפיזור הפרות. בנוסף התקיימה מחאה בסמוך לבית ראש הממשלה בקיסריה. מחאה התקיימה גם בירושלים

הפגנות ברחבי הארץ: עצורים וחסימות כבישים - תיעוד
המפגינים חוסמים את הכביש בתל אביב צילום: דוברות המשטרה

משטרת ישראל נערכה הערב בכוחות גדולים לאבטחה ושמירה על הסדר הציבורי, במסגרת מחאה מתוכננת.

המשטרה אישרה את הבקשה לקיום המחאה הערב, בהתאם לתנאים שנקבעו עם המארגנים, ברחוב קפלן 22 ת"א, במדשאה סמוך למתחם שרונה. לרשות המוחים נסגר רחוב קפלן בחלקו, במטרה לאפשר איזון בין חופש המחאה באופן לגיטימי, לבין חופש התנועה תוך פגיעה מינימלית בשגרה.

למרות האישור שניתן ונקבע מתחם מוסדר למחאה בשיח עם המארגנים ובמקביל למחאה שאושרה ע"י המשטרה, התקבצו מספר מפגינים על דרך מנחם בגין באופן בלתי חוקי והחלו להפר את הסדר תוך הדלקת מדורות על הכביש וחסימה של תנועת כלי הרכב. במקביל מספר מפגינים ירדו לאיילון וחסמו חלק מהכביש תוך שהם מתעמתים עם השוטרים.

בעקבות כך, הוכרז ע"י קצין משטרה כי ההפגנה בלתי חוקית ועליהם לפנות את הצירים. בשלב זה מפירי הסדר לא נשמעים להוראות והמשטרה נאלצה להפעיל אמצעים לפיזור הפרות הסדר במטרה להפסיק את העבירה.

בנוסף במהלך מחאה המתקיימת מדי סופ״ש בירושלים, לאחר סיום תהלוכה לכיכר פריז, החלו עשרות מוחים להפר סדר תוך חסימת צירי התנועה בצומת. במקום הופעל רימון עשן וחלקם התיישב על הכביש וחסם את התנועה בניגוד לחוק. 

בעקבות כך, כוחות המשטרה ומג"ב שאיבטחו את המחאה והתהלוכה ואפשרו אותה, פועלים לשמירת הסדר לאחר שהוכרז למשתתפים כי מדובר בהפרת סדר. השוטרים הדפו  את אלו  שהפרו את הסדר בחזרה אל המדרכה, בכדי לאפשר את המשך תנועת כלי הרכב בצומת ולהשיב את הסדר במקום, לצד קיום המחאה כחוק. 

עד כה נעצרו על ידי המשטרה 2 מפרי סדר והם מועברים לתחנת המשטרה לחקירה. כעת הכביש פתוח לתנועה סדירה.

בנוסף התקיימה מחאה בסמוך לבית ראש הממשלה בקיסריה בהשתתפות מאות מפגינים, במסגרתה חלק מהמוחים הפרו את הסדר תוך הדלקת אבוקות ופגיעה בסדר הציבורי. 

כוחות משטרה פעלו במקום לצורך שמירת הסדר הציבורי, עצרו 4 מפרי סדר, בחשד להדלקת אבוקות ושימוש בחומר דליק.

מהמשטרה נמסר: "אנו רואים בחומרה את הפרות הסדר, הגורמות למשטרה להפנות כוחות שעוסקים במשימות אבטחה ושמירה על בטחון הציבור. נפעל באפס סובלנות כלפי מי שיפר את הסדר ולא ישמע להוראות השוטרים".

עוד נמסר: "משטרת ישראל רואה בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית ומאפשרת מחאות כל עוד הן מתקיימות במסגרת החוק, יחד עם זאת המשטרה לא תאפשר הפרות סדר מכל סוג או פגיעה בחופש התנועה וכל התנהגות העלולה לסכן את שלומו של הציבור".

הפגנות ירושלים קיסריה תל אביב מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד