י"ז אייר התשפ"ד
25.05.2024
דממה מוחלטת

פרטים חדשים: ראשי חמאס השתתקו ל-72 שעות אחר החיסול

מערכות התקשורת שבין בכירי חמאס, שמסתמכות על אפליקציות מוצפנות ושליחים, השתתקו ליותר מ-72 שעות אחרי תקיפת צה"ל במקום בו שהה מרואן עיסא, בדומה למקרים אחרים שבהם חוסלו ראשי ארגון הטרור

פרטים חדשים: ראשי חמאס השתתקו ל-72 שעות אחר החיסול
פעילות הכוחות ברצועה צילום: דובר צה"ל

גורמים רשמיים ישראלים מאמינים כעת כי מרואן עיסא, סגן המנהיג הצבאי של חמאס בעזה, חוסל בתקיפה אווירית לפני שבוע במתחם מנהרות מתחת למחנה הפליטים נוסייראת במרכז עזה.

'הגארדיאן' דיווח כי כל מערכות התקשורת של חמאס בין מנהיגים בכירים - המסתמכות על אפליקציות מוצפנות השתתקו במשך יותר מ-72 שעות לאחר התקיפה, כפי שקרה כמה פעמים בעבר שבהן חוסלו בכירי חמאס.

התקיפה נגד עיסא, אחד המארגנים המרכזיים של הטבח ב-7 באוקטובר שביצע חמאס נגד ישראל, מעידה על כך שישראל מקבלת מידע ממקור גבוה בארגון הטרור, אמרו מומחים לעיתון.

עוד דווח, כי המשא ומתן פילג את חמאס, כך אמרו מקורות שנמצאים בקשר עם ארגון הטרור ואנליסטים. הפיצול העיקרי הוא בין מנהיגים בעזה, שתכננו את הטבח בשנה שעברה, לבין ראשי חמאס הגולים בקטאר, טורקיה ומדינות אחרות במזרח התיכון, שנאמר להם רק כי מבצע גדול עומד בפתח אך לא נאמר להם פרטיו.

מקורות המקורבים לחמאס אמרו לעיתון 'הגארדיאן' הבריטי כי מנהיגיו מכירים בכך שהם צריכים להראות לפלסטינים "ניצחון גדול" כדי להימנע מתגובת נגד עממית לאחר ההרס העצום ואובדן החיים בעזה בחמישה חודשי מלחמה.

"הם יודעים עכשיו שהם צריכים להוכיח שהם באמת בצד של האנשים", אמר מקור אחד.

על אף שארגון חמאס עומד בדרישתו לשחרר בין כ-500 ל-1,000 אסירים פלסטינים מבתי הכלא הישראליים בתמורה ל-40 מתוך יותר מ-100 חטופים שמוחזקים בעזה, הוא ביטל את הדרישה להפסקת אש קבועה והודיע שהיא יקבל הפסקת אש ראשונית של 40 יום.

 

מלחמת חרבות ברזל חמאס מרואן עיסא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד