כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ה"קב הישר"

חרף המלחמה: התפילה על קבר מרדכי ואסתר באיראן תתקיים כמדי שנה

14 שנה ברציפות מתקיים מעמד תפילה בקבר מרדכי ואסתר בהמדאן-איראן, על ידי שליח 'ועד הרבנים', שמעתיר על כל התורמים בעיצומו של יום תענית אסתר, לקיים את הסגולה הידועה והבדוקה של ה"קב הישר", למרות המתיחות הביטחונית וקשיי התקשורת

חרף המלחמה: התפילה על קבר מרדכי ואסתר באיראן תתקיים כמדי שנה
קבר מרדכי ואסתר צילום: ועד הרבנים

למרות החששות, לאור מצב המלחמה והמתיחות הביטחונית, גם השנה יתקיים מעמד התפילה על קברם של מרדכי ואסתר בהמדאן-איראן, וקיום סגולת 'קב הישר' בעיצומו של יום תענית אסתר.

זה כבר הפך למסורת. 14 שנה ברציפות, שבה עולה שליח 'ועד הרבנים', על קברם של מרדכי ואסתר, ומעתיר בתפילה עבור תורמי 'ועד הרבנים'. 14 שנה ברציפות, מיום שבו גילו בועד הרבנים, את האפשרות לקיים את מעמד התפילה במקום, ובכך זכו להיות הראשונים שחידשו את התפילה המיוחדת במקום.

בשנה זו, בעקבות המצב הביטחוני וההסלמה החמורה אל מול המדינות הערביות, נוצר חשש כי מעמד התפילה לא יוכל להתקיים. יצוין, כי התקשורת עם שליחי 'ועד הרבנים' באיראן, הבאים מתוך הקהילה היהודית המתגוררת באיראן, אינה מתקיימת דרך התקשורת המקובלת, עקב הסיכונים הרבים והחוק האוסר לקיים קשר עם מדינת אויב, ועל כן התקשורת נעשית דרך מדינה שלישית.

מאמצים עילאיים לקיום הסגולה הבדוקה של ה'קב הישר' על קבר מרדכי ואסתר באיראן>>>

ועד הרבניםשטר ועד הרבנים בציוןצילום: ועד הרבנים

בשנים האחרונות, הייתה זו טורקיה, המדינה השלישית דרכה נעשתה התקשורת עם איראן, כאשר גורמים דיפלומטיים סייעו בנושא, לוודא כי דרך ההתקשרות אינה מסכנת את השליח, המתגורר באיראן. בעקבות המתיחות החמורה גם אל מול טורקיה, נעשו מאמצים כבירים בכדי לשמר את הקשר, ואכן בחסדי שמיים, בימים האחרונים הצליחו ב'ועד הרבנים' לוודא כי גם השנה יתקיים מעמד התפילה.

מעמד התפילה בקברם של מרדכי ואסתר, תתקים דווקא ביום צום תענית אסתר, יום חמישי הקרוב, לקיים את סגולת ה"קב הישר" שכותב: "סגולה נפלאה יום אחד בשנה למי שהוא זקוק לישועה שיעשה כסדר הזה, יתפלל ביום תענית אסתר מזמור כ"ב בתהלים שהוא מיוחס לאסתר המלכה, ויפרט את בקשתו ואת שמו ויאמר בזכות מרדכי ואסתר, ויפתחו לו שערי רחמים ותקובל תפילתו ברצון!"

בשנותיו האחרונות לחייו של מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי זצוק"ל, זכו שליחי 'ועד הרבנים' להעביר את הקוויטל של שר התורה לאיראן, לתפילה על קברם של מרדכי ואסתר, אשר המליץ לקיים את הסגולה המיוחדת, דווקא על הקבר בהמאדן, שהוא המקום המסוגל ביותר לקבל את התפילה ביום זה.

ועד הרבניםציון מרדכי ואסתרצילום: ועד הרבנים

יצוין, כי מסורת התפילה שחודשה ב-14 השנים האחרונות, התקבלה על ידי כל גדולי ישראל, שחלקם אף ציינו כי קברו של מרדכי היהודי ואסתר המלכה, בהמאדן-איראן, שוכן בתוך מבנה בן 2500 שנה, והוא המבנה העתיק ביותר בכל רחבי איראן (פרס הקדומה). יהודים יוצאי איראן, צאצאים לתושבי המקום, מתארים את ה"עליה לרגל" ההמונית בכל השנים לקברם.

בימים אלו, נאספים השמות של תורמי 'ועד הרבנים', שיועברו במבצע מיוחד ובסיווג ביטחוני דרך מדינה שלישית, עד ליעדם באיראן, ברשימה יופיעו שמותיהם של כל התורמים ל'ועד הרבנים', שיוזכרו במעמד התפילה הנדיר, לישועה בכל מילי דמיטב.

למסירת שמות למעמד התפילה על קברם של מרדכי ואסתר באיראן>>>

ועד הרבנים הקב הישר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד