י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מגמה מדאיגה

אנטישמים מנעו דיון עם עיתונאי יהודי

מחאה נגד ישראל באוניברסיטה בנאפולי על ידי אנטישמים פרו-פלסטינים, גרמה לביטול הרצאה עם מאוריציו מולינרי, עורך העיתון "לה רפובליקה", שלא אחת הביע תמיכה בישראל במהלך המלחמה

אנטישמים מנעו דיון עם עיתונאי יהודי
פעילות הכוחות ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

הקמפוסים של האוניברסיטאות באיטליה הפכו למוקדי מחאה קיצוניים נגד ישראל, מאז 7 באוקטובר.

העיתונאי האיטלקי-יהודי הבכיר מאוריציו מולינרי, עורך העיתון החשוב "לה רפובליקה", שהגיע לקמפוס של אוניברסיטת "פדריקו" בנאפולי כדי לקיים דיון פתוח על המצב במזרח התיכון, נתקל בהפגנה קולנית וסוערת של סטודנטים פרו-פלסטינים שצעקו "ציונים החוצה מהאוניברסיטה".

על פי הדיווח של דניאל בטיני באתר ווינט, המחאה האנטישמית הביאה לביטול ההרצה ולדיון עם הסטודנטים, גם לאור המתיחות שנוצרה בינם לכוחות הביטחון שהוזעקו למקום.

במלחמה ברצועת עזה הוא הביא לא אחת אמירות ברורות נגד האנטישמיות בכלל, ובעד ישראל ונגד חמאס. זה הספיק כדי לעורר זעם גדול נגדו, ואף איומים. הגירוש שלו מהאוניברסיטה בנאפולי ביום שישי בבוקר עוררה סערה גדולה במדינה ובעיקר בתקשורת, וזכתה לגינוי מקיר לקיר.

בווינט דווח כי נשיא איטליה סרג'יו מטרלה התקשר למולינרי כדי "להביע בפניו סולידריות וגינוי נגד חוסר הסובלנות", והבהיר כי "באוניברסיטאות אסור שיהיה מצב שיכפו דעה אחת וימנעו השמעת דעות אחרות".

הנשיא פרסם הודעה רשמית עם תוכן הדברים. מולינרי עצמו המשיך לנסות, גם אחרי פיצוץ ההרצאה, את דרך התקשורת מול הפגינים והבהיר כי הוא מוכן לקיים פגישה עם הסטודנטים שמחו נגדו "כדי להקשיב לדעות שלהם על המלחמה במזרח התיכון". פגישה כזאת לא התקיימה עד כה.

בשבוע שעבר איימו סטודנטים על העיתונאי היהודי דוד פרנזו' שניסה לקיים דיון פתוח באוניברסיטת "לה ספיאנזה" ברומא, ובעוד ועוד קמפוסים ברחבי איטליה גוברים הקולות של סטודנטים מהשמאל לנתק כל קשר אקדמאי עם ישראל ומי שתומך בה.

מלחמת חרבות ברזל איטליה אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד