כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
מהלך תקדימי

מבצע פורים לאסירים יהודים בבתי הכלא באוקראינה

הקהילה היהודית של קייב נערכת לחגוג את פורים כהלכתו עם קריאת מגילה, משלוחי מנות וסעודות פורים. אירועי החג יתנהלו בכפוף להגבלות הביטחוניות. במהלך הפורים, ייערכו קריאות מגילה במספר בתי כלא מרכזיים

מבצע פורים לאסירים יהודים בבתי הכלא באוקראינה
הרב יונתן מרקוביץ עם ערכות פורים צילום: באדיבות המצלם

שנתיים למלחמה העקובה מדם באוקראינה, והקהילה היהודית של קייב בראשותו של רב העיר הרב יונתן מרקוביץ, נערכת גם השנה לחגוג את פורים כהלכתו עם קריאת מגילה, משלוחי מנות וסעודות פורים. אירועי החג יתנהלו בכפוף להגבלות הביטחוניות.

מתוקף תפקידו של הרב מרקוביץ שמכהן גם בתפקיד רב בתי הסוהר של אוקראינה, תתמקד פעילות  פורים של הקהילה במבצע מיוחד לאסירים יהודים השוהים בבתי הכלא ברחבי אוקראינה. הרב מרקוביץ ומתנדבים מהקהילה יערכו חלוקת משלוחי מנות לאסירים יהודים בכל רחבי המדינה. חבילות משלוחי המנות יכללו גם מגילות אסתר עם תרגום לאוקראינית. במהלך הפורים, ייערכו קריאות מגילה במספר בתי כלא מרכזיים.

"בימים כתיקונם, אירועי הפורים בקייב היו מוקד משיכה לאלפי יהודים מהעיר ומהסביבה", מספר הרב יונתן מרקוביץ. "השנה, כמו שנה שעברה אנחנו חוגגים בצורה מצומצמת יותר, כדי לשמור על ביטחון החוגגים ולציית להוראות כוחות הביטחון".

למרות ההגבלות, גם השנה יגיעו מתנדבי קהילת JCC בית מנחם בקייב לכל יהודי העיר, אך האירועים יהיו קטנים ומפוזרים במספר מוקדים. בנוסף, יתקיימו קריאות מגילה ומשלוחי מנות לחיילים המשרתים באזור קייב, וכן אירועים לחיילים שנפצעו במלחמה ובני משפחותיהם. 

אירועי הפורים בקייב יכללו קריאת מגילה סביב השעון לאורך כל הפורים, חלוקת אלפי חבילות משלוחי מנות ליהודי העיר בסיוע ארגון JRNU, וכן חבילות מזון לסעודות החג ליהודים שיתקשו להשתתף בסעודות שייערכו בבית הכנסת ובמוקדים הקהילתיים.

פורים קריאת מגילה מלחמת אוקראינה רוסיה הרב מרקוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד