כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"סוחטים אותך"

"חמאס מבינים שמדינת ישראל בדרך להתפרק מולם"

המזרחן ד"ר מרדכי קידר (אונ' בר אילן): "החמאס רוצים להגיע להישג ברמדאן. ישראל צריכה לנשוך את השפתיים ולחכות אחרי הרמדאן כדי שלא יהיה להם את הניצחון הזה"

"חמאס מבינים שמדינת ישראל בדרך להתפרק מולם"
מחבלי חמאס בעזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

מזרחן באוניברסיטת בר אילן ד"ר מרדכי קידר הסביר את הקשחת עמדות החמאס במשא ומתן: "הם מסתכלים עלינו, רואים מדינה מפוחדת ומסוכסכת, בהפגנות, לחץ אמריקאי, ומבינים שמדינת ישראל בדרך להתפרק מולם. הידיים של הצבא קשורות מול האמריקאים וכל מה שהם צריכים זה להמשיך קצת, ההפגנות גם ככה מתגברות. הם מקווים שכמו שיצאו ב-2006 מלבנון כך גם יקרה אצלם. הגדודים שהפסידו הפסידו, מה שנותר זה הכוח שיש להם ברפיח שמלאה גם בפליטים ולכן ברור שישראל לא תוכל לתקוף ברפיח כמו בערים הקודמות. הם רוצים להגיע להישג ברמדאן. ישראל צריכה לנשוך את השפתיים ולחכות אחרי הרמדאן כדי שלא יהיה להם את הניצחון הזה.

על חוק הגיוס הסביר בשיחה עם גדי נס ברדיו צפון: "בלי החרדים בקואליציה לימין אין רוב, על זה הם בונים, שהמחלוקת על חוק הגיוס תוציא את החרדים מהממשלה ויכנסו גורמים ממרכז ואלי אפילו שמאל ואז יבוא לעזה גואל".

לסיום העביר ביקורת על התנהלות המשא ומתן מול החמאס בנושא עסקת חטופים: "ישראל התחילה לא נכון כי הייתה צריכה להתחיל מלומר שיגידו מה יש להם ביד, על מה המשא ומתן, מי חי ומי מת. זה לא קל מבחינה ציבורית. אם אני הייתי ממונה על המשא ומתן הדבר הראשון שהייתי אומר הוא שיגידו מה יש להם ביד. לנהל משא ומתן בלי לדעת מה הסחורה? אולי הם כבר הרגו את כולם? טכנית זה לא יכול לקרות? תגידו מה בריא ומי חולה, מי לא עלינו מת. למה הם לא נותנים? כי הם רוצים שהאשמה תיפול עלינו שבגללנו אין משא ומתן. עד שלא יראו מה יש להם ביד ההתייחסות צריכה להיות שאין להם כלום ואין להם את מי לשחרר. אני אומר זאת בלב קרוע אבל כך מנהלים משא ומתן, כשאתה בעמדת חולשה אז סוחטים אותך".

עריכה: אריק ברח"ד

ד"ר מרדכי קידר חמאס חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד