י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הממשלה אישרה

הפתרון למחסור החריף של העובדים בענף התשתיות

הבוקר אושרה הצעת המחליטים בנושא עובדים זרים במטרה לאפשר המשך ביצוע פרויקטי התשתית בתקופת מלחמת חרבות ברזל ולשמור על הרציפות התפקודית | העובדים הזרים אשר יגויסו לעבודה בבינוי תשתיות ייבחנו מקצועית על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לפני הגעתם לישראל

הפתרון למחסור החריף של העובדים בענף התשתיות
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

הממשלה אישרה את הצעת המחליטים לקביעת מכסה של עובדים זרים יעודיים לענף התשתיות: בשל מלחמת "חרבות ברזל" החל מה-7 באוקטובר הופסקה העסקתם של כ-70,000 עובדים הפלסטיניים שעבדו בענף הבנייה בישראל ובכלל זה עובדים שהועסקו בבינוי תשתיות.

המשק נמצא במצוקה גדולה מאוד דבר המביא להעלאת יוקר המחיה והאטה בפרויקטי תשתית מרכזים דבר זה מחייב הבאת עובדים זרים והתנתקות מהעובדים הפלסטינאים.

במשרד התחבורה הביעו ביקורת על כך שלא נעשים מספיק מאמצים של הגורמים הרלוונטים להבאת עובדים זרים, דבר שהתחדד בביקורה בסרילנקה ובהודו שם מצפים עובדים מיומנים להגיע לישראל אך הבירוקרטיה עוצרת בעדם.

כאמור, הבוקר אושרה הצעת המחליטים בנושא עובדים זרים במטרה לאפשר המשך ביצוע פרויקטי התשתית בתקופת מלחמת חרבות ברזל ולשמור על הרציפות התפקודית.

העובדים הזרים אשר יגויסו לעבודה בבינוי תשתיות ייבחנו מקצועית על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לפני הגעתם לישראל.

על פי ההחלטה יופעל מנגנון בקרה שיבטיח הגעה של עובדים מיומנים במקצועות התשתית.

בנוסף, ההחלטה מנחה את שר החוץ ורשות האוכלוסין וההגירה בשיתוף יתר המשרדים הנוגעים בדבר לפעול במהירות האפשרית ליישום הסכמים בילטראליים קיימים ולהתקשר בהסדרים ובהסכמים בילטראליים חדשים בהליך מהיר במטרה לאפשר את מימוש החלטה זו ולזרז הגעת עובדים זרים במקצועות התשתית.

עובדים זרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד