כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מחסור בבשר

תביעה נגד ממשלת קנדה על תקנות חדשות שפוגעות בשחיטה הכשרה

איגודים יהודיים תובעים את ממשלת קנדה על תקנות חדשות בנוגע לשחיטה כשרה. בתביעה נטען כי בין אוגוסט 2022 לינואר 2023 ירד מספר מפעלי עיבוד הבשר הכשר בקנדה משישה לארבעה, מה שהביא לירידה בתפוקה השבועית של בשר בקר

תביעה נגד ממשלת קנדה על תקנות חדשות שפוגעות בשחיטה הכשרה
אילוסטרציה צילום: Aharon Krohn/Flash90

שניים מאיגודי הכשרות המובילים בקנדה, יחד עם המרכז לענייני ישראל ויהדות, נקטו צעדים משפטיים נגד הממשלה על רקע תקנות חדשות בנושא שחיטת בעלי חיים, שלדבריהם מאיימות על תעשיית הבשר הכשר במדינה.

בהצהרה שפרסמו שלושת הארגונים - מועצת הכשרות של קנדה, מועצת הקהילה היהודית של מונטריאול והמרכז לענייני ישראל ויהדות - נאמר: "מאז שההנחיות החדשות הללו נכנסו לתוקף, כמות הבשר הכשר המיוצר בקנדה. ירד באופן דרמטי. הקהילה ניסתה להשלים זמנית את המחסור הזה בבשר כשר מיובא, אך מצב זה אינו בר קיימא לטווח הארוך".

התביעה מתמקדת בתקנות המזון החדשות לקנדים, שנקבעו על ידי סוכנות פיקוח המזון הקנדית, המחייבות שימוש הימום הבהמה לפני שחיטת בעלי חיים - שמטריף את הבהמה.

עוד נטען, כי "חיות ועופות חייבים לעבור בדיקות קוגניטיביות מרובות כדי לוודא אובדן הכרה ומוות מוחי לפני המשך תהליך ייצור הבשר, זה מאריך את התהליך שאחרת היה לוקח פחות מדקה, טוענים ראשי מערך הכשרות.

בתביעה נטען כי בין אוגוסט 2022 לינואר 2023 ירד מספר מפעלי עיבוד הבשר הכשר בקנדה משישה לארבעה, מה שהביא לירידה בתפוקה השבועית של בשר בקר כשר מתוצרת מקומית מ-3,400 ל-1,750 ראשי בקר.

המהלך המשפטי הזה מגיע לאחר שנים של בעיות שיש לשחיטה הכשרה באירופה, עם החלטה של ​​בית המשפט של האיחוד האירופי שאסר שחיטה כשרה בבלגיה.

קנדה שחיטה כשרה בלגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד