כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
התחמק משאלת הבחירות

נתניהו תקף את צ'אק שומר: "הביקורת - נגד רוב הישראלים"

נתניהו התראיין לרשת CNN וגינה את דבריו של הדמוקרטי הבכיר צ'אק שומר שקרא לבחירות. על האפשרות להקדמת הבחירות: "רוב הישראלים מתנגדים לכך, הם מבינים שאם נערוך בחירות עכשיו - יהיה שיתוק מדיני ונפסיד במלחמה"

נתניהו תקף את צ'אק שומר: "הביקורת - נגד רוב הישראלים"
נתניהו ושומר צילום: לע"מ/מתוך טוויטר

ראש הממשלה נתניהו אמר בראיון לרשת CNN כי דבריו של מנהיג הרוב בסנאט האמריקני צ'אק שומר שאמר עליו כי הוא מהווה מכשול לשלום במזרח התיכון,  "בלתי הולמות לחלוטין".

כזכור ביום חמישי מתח שומר ביקורת חריגה על ממשלת נתניהו, וקרא לבחירות חדשות בנאום בסנאט שעסק במלחמת ישראל-חמאס.

נתניהו נשאל האם ילך לבחירות בתום המלחמה והשיב כי זה משהו ש"ממשלת ישראל תחליט בעצמה".

"זה לא מתאים לפנות לדמוקרטיה ולנסות להחליף את ההנהגה הנבחרת", אמר. לדבריו, ההחלטה לקיים בחירות בסופו של דבר נתונה בידי הציבור הישראלי. נתניהו הוסיף: "הממשלה היחידה שצריך להוריד היא של חמאס בעזה שרצח יותר מ-1,000 ישראלים, זה מה שצריך להתמקד בו. רוב הישראלים תומכים בממשלה שלנו ובמדיניות. אחרי 11.9 ישראל לא קראה להחליף את בוש".

המראיינת לחצה אם יתחייב לקיים בחירות בקרוב, נתניהו השיב: "נראה מתי ננצח במלחמה".

"אם יהיו לנו בחירות עכשיו לפני שהמלחמה תסתיים, יהיו לנו לפחות שישה חודשים של שיתוק לאומי, מה שאומר שנפסיד במלחמה. רוב הישראלים מתנגדים לכך, הביקורת - נגד רוב הישראלים, אנחנו לא רפובליקת בננות".

נתניהו אמר כי ישראל תמשיך לנסות להשיג עסקה שתביא לשחרור 100 חטופים תמורת הפסקה של שישה שבועות בלחימה.

כשנשאל נתניהו אם הוא פתוח לעסקה פוטנציאלית, השיב נתניהו: "הזמן יגיד, הדרישות של חמאס מקשות על העסקה הזאת. אבל אנחנו נמשיך לנסות כי אנחנו רוצים את החטופים בחזרה".

לדבריו, לחץ צבאי מתמשך הוא "הדבר היחיד שגורם לחמאס להתגמש", אז הולכים "להמשיך בלחץ צבאי ואנחנו הולכים לנסות לשחרר את החטופים האלה".

במסגרת סבב ראיונות לתקשורת הזרה, ראש הממשלה נתניהו התייחס למבצע אפשרי של ישראל ברפיח, ואמר לרשת "פוקס ניוז": "אנחנו לא יכולים להשאיר גדודים של חמאס שנמצאים שם. כשאומרים לנו לא להיכנס לרפיח זה כמו להגיד לבעלות הברית 'אל תיכנסו לברלין'. אם נשאיר שליש או רבע מאויבינו - הם יחזרו שוב על טבח 7 באוקטובר".

נתניהו הוסיף בנוגע ללחץ מצד מדינות המערב להקמת מדינה פלסטינית: "רוב הישראלים מאמינים שמדינה פלסטינית היא נוסחה ליצירת פלטפורמה לתקוף את ישראל. הביקורות כלפיי מארה"ב הן לא נגדי - אלא נגד רוב הישראלים".

 
מלחמת חרבות ברזל צ'אק שומר חמאס ראש הממשלה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד