כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
איצקוביץ יהיה סגור

פרעות ליל פורים: הקריאה החריגה של רבני מזרח בני ברק

במכתב שכתבו רבני שכונות מזרח ב"ב לראש העיר הנבחר חנוך זייברט וכן ליו"ר דגל התורה בעיר מנחם שפירא הם קוראים לפעול בכל הכוח למיגור התופעה המטרידה | לראשונה: בית הכנסת איצקוביץ יהיה סגור בליל פורים

פרעות ליל פורים: הקריאה החריגה של רבני מזרח בני ברק
שוטרים בליל פורים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כמדי שנה בליל פורים מתקבצים נערים רבים, אשר רובם המוחלט אינם תושבי העיר בני ברק, ומנצלים את אווירת הפורים להתפרע ולהטיל אימה ברחובות העיר באמצעות נפצים וזיקוקים שונים.

בשנים עברו, מוקד ההתפרעויות המרכזי התרחש ברחוב רבי עקיבא. אלא שבמאמצים רבים הצליחה העירייה להרחיק את הנוער הפוחז מהרחוב, מה שגרם לכך שבשנים האחרונות הפכו שכונת "משכנות יעקב" ו"נוה אחיעזר" למוקד המרכזי של הפרעות, מה שהפך את ליל פורים לסיוט של ממש עבור תושבי שכונות אלו.

בכל שנה ישנם מקרים רבים של פציעות וחבלות חמורות בעקבות השתוללות הנערים, ורבים מתושבי המקום מעדיפים שלא לצאת מביתם.

כוחות המשטרה, שגם כך נמצאים בעומס רב ביום הפורים, מגיעים תמיד לאחר תחילת המהומות, דבר שגורם להתלקחות המהומה ולא לסיומה.

בשנה זו החליטו רבני השכונה לשים קץ לתופעה, ובמכתב שכתבו לראש העיר הנבחר חנוך זייברט וכן ליו"ר דגל התורה בעיר מנחם שפירא הם קוראים לפעול בכל הכוח למיגור התופעה המטרידה, בבאמצות הצבת כחות שיטור ואכיפה כבר מתחילת הלילה עוד בטרם יחלו ההתפרעויות.

באדיבות המצלםהמכתב של הרבצילום: באדיבות המצלם

באדיבות המצלםהמכתב של גאב"ד נווה אחיעזרצילום: באדיבות המצלם

יצוין כי בשנה האחרונה התאכלסה במקום שכונת "מזרח כהנמן" המונה כמה מאות משפחות, ואם גם השנה יתחוללו המהומות, עלול הדבר להוות סכנה של ממש עבור התושבים.

כאמור, בעקבות המכתב ישנה ציפייה רבה בקרב תושבי השכונות כי אכן בשנה זו יחזור השקט לשרור ברחובות ויכלו לחוג את חג הפורים בבטחה.

כמו כן, לאחר התקריות בליל פורים בשנים עברו, בית הכנסת הפעיל בעולם איצקוביץ במרכז בני ברק סוגר את שעריו בליל החג וזו הפעם היחידה שביהכנ"ס סוגר את הדלתות, זאת לאחר ניסיונות שהיו בעבר להשאירו פתוח. 

באדיבות המצלםהמודעה באיצקוביץצילום: באדיבות המצלם

פורים בני ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד