כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"שפל חדש"

הזלזול בישיבת הקבינט: "למה ביום שישי בצהריים"

"ככה זה כשגברים מנהלים את המדינה. זה שפל חדש לקבוע דיון שוטף לשישי ב-12 בצהריים", אמרה שרה בקבינט שהתכנס שעות לשבת

הזלזול בישיבת הקבינט: "למה ביום שישי בצהריים"
ישיבת קבינט. אילוסטרציה צילום: חיים צח /לע"מ

בישיבת הקבינט המורחב שהתכנסה ביום שישי, נושא החטופים עלה ״בקושי חמש דקות״, כך אומרים שני שרים שנכחו בישיבה לסולימאן מסוואדה ב'כאן 11'. לדבריהם, לא התקבלו החלטות ולא היו אמורות להתקבל החלטות.

בתחילת הישיבה אמרה השרה רגב: "לא מבינה למה מכנסים קבינט ביום שישי בצהריים?!".

השרה יפעת שאשא-ביטון ממפלגתו של גדעון סער 'הימין הממלכתי', הגיבה: "ככה זה כשגברים מנהלים את המדינה. זה שפל חדש לקבוע דיון שוטף לשישי ב-12 בצהריים, מעיד על חוסר רצינות וזלזול בקבינט".

לפי שרים שנכחו בישיבה, הדיון התחיל באיחור של שעה, והם התבקשו לדבר במשך דקות ספורות: "היה ברור שזה בגלל השבת", אמר אחד השרים.

גורמים בקבינט מתחו ביקורת מסוג אחר: "נושא החטופים זה פיקוח נפש. קבינט זה קודש הקודשים של ביטחון המדינה ומבחינתנו שיכנסו אותו גם בשבת, במיוחד כשמדברים על חיי חטופינו".

מוקדם יותר היום דווח בכאן רשת ב' כי יו"ר ש"ס חבר הכנסת אריה מכלוף דרעי, התנגד בדיון קבינט המלחמה ליציאת המשלחת בהקדם, קרי ביום שבת, וטען שאין צורך לנסוע בשבת - מכיוון שזה לא פיקוח נפש.

יושב ראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, כתב ברשת X (טוויטר לשעבר): "הפסקת הדיון בקבינט, לא לשלוח את המשלחת הישראלית לקטר. דרעי, מה יותר פיקוח נפש מהחזרת החטופים".

בציוץ ציטט ליברמן "משולחן ערוך", "כל רגע שמאחר לפדות השבויים היכא דאפשר להקדים הוי כאילו שופך דמים".

דרעי הגיב לליברמן וכתב: "ליברמן, הניסיון הציני שלך לגרוף רווח פוליטי על גבי מצוקת משפחות החטופים הכואבות הוא חסר מחילה".

לדבריו, "מעולם לא עלתה הצעה לשלוח את המשלחת בשבת לקטר, וההוכחה לכך שהיא לא יצאה אתמול בלילה ונוסעת רק מחר. בנוסף, אני לא השתתפתי בקבינט המורחב שהתקיים בשישי וממילא לא ביקשתי להפסיקו".

עוד אמר: "ישנם עניינים רגישים הנידונים בקבינט שאין לך כל מושג לגביהם. אל תטיף לי על הרגישות והמאמצים למען החטופים. קצת צניעות לא תזיק לך".

 

ישיבת קבינט הקבינט המדיני בטחוני שחרור חטופים מלחמת חרבות ברזל מירי רגב יפעת שאשא ביטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד