ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
ביקור מדיני

קנצלר גרמניה לצד נתניהו: "הפלסטינים מסתכנים ברעב"

ראש הממשלה נתניהו נפגש היום עם קנצלר גרמניה אולף שולץ, בלשכתו בירושלים. מדובר בביקורו השני מאז 7 באוקטובר. הפעם הקנצלר הגיע במטרה לנסות להביא הפוגה בלחימה

קנצלר גרמניה לצד נתניהו: "הפלסטינים מסתכנים ברעב"
נתניהו וקנצלר גרמניה צילום: קובי גדעון, לע״מ

ראש הממשלה נתניהו נפגש היום עם קנצלר גרמניה אולף שולץ, בלשכתו בירושלים. זהו ביקורו השני מאז 7 באוקטובר. הפעם הקנצלר אולף שולץ הגיע במטרה "לעצור את המלחמה". בסיום הפגישה נתניהו ושולץ נשאו הצהרות. 

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: ״הקנצלר שולץ, ברוכים הבאים אתה ופמלייתך. זהו ביקורך השלישי בישראל בזמן כהונתך כקנצלר, והביקור השני במהלך המלחמה. אנחנו מעריכים מאוד את ידידותך ואת התמיכה שגרמניה נתנה לישראל בזמנים קשים אלה".

נתניהו התייחס לשיחה ביניהם: "ניהלנו עכשיו שיחה רצינית מאוד, שיחה חשובה בין ידידים. הבעת את הדאגה שלך לגבי שני דברים: הראשון, הגנה על אזרחים, והשני, אספקה של סיוע הומניטרי. הסברתי שאלה הם נושאים שחשובים גם לנו, כיוון שאנו מסכימים עם שתי המטרות האלה. למעשה, הצבא הישראלי פעל יותר מכל צבא אחר בזמנים המודרניים על מנת למזער פגיעה באזרחים, וודאי יותר מכל כל צבא אחר שעומד מול מלחמה בשטח בנוי צפוף כל כך, ומול אויב שרוצה להשתמש באזרחים כמגן אנושי כפי שעושה חמאס, לעיתים קרובות תחת איומי נשק".

עוד אמר ראש הממשלה: "שנית, אנחנו עושה מאמצים בלתי רגילים להגדיל את הסיוע ההומניטרי דרך היבשה, הים והאוויר ונמשיך לעשות עוד. הבעיה העיקרית שאנחנו רואים היא ההפצה של הסיוע הזה ברגע שהוא נכנס לעזה והעובדה שהוא נבזז על ידי חמאס ואחרים. צריך להיות מאמץ משותף לגבי הדבר הזה על מנת לנסות למנוע אותו. האחריות על השיבושים האלה ועל הקורבנות בקרב אזרחים צריכה להיות מונחת על מפתן דלתו של חמאס. ישראל תעשה כל שביכולתה למזער נפגעים ולמקסם את הסיוע ההומניטרי לפי הצורך".

לגבי ההמשך אמר נתניהו: "אנחנו מסכימים על כך שיש להשמיד את חמאס. לא יכול להיות עתיד עבור עזה, עבור השלום ועבור ישראל אם חמאס, ארגון טרור שמחויב לרצח עם שלנו יוותר בשלמותו. אם הוא יוותר בשלמותו, הוא יתארגן מחדש ויכבוש מחדש את רצועת עזה. וכפי שהם נשבעו, לחזור על הטבח שוב ושוב ושוב".

על החטופים אמר: "נפגשתי ביום חמישי עם משפחות חטופים, אחת מהן הייתה שם עם ילדיה ושחררנו אותה. השובה מחמאס ששמר עליה אמר לה: ״את יודעת, את חוזרת עכשיו. אני מציע שתלכי לכל מקום, לכי לקליפורניה, עזבי את ישראל, כיוון שבפעם הבאה נעשה את מה שעשינו לכם פי עשר - ואחרי זה אפילו עוד יותר״. לכן אנחנו לא יכולים להשלים עם זה שהארגון הרצחני הזה, שרצח יותר מאלף ישראלים, יהיה בשלטון. לא יכול להיות שלום אם חמאס נמצא שם. צריך להשמיד את חמאס עבור כל אפשרות של שלום וקידמה".

עוד הוסיף ראש הממשלה נתניהו: ״אני בטוח שאתה יודע שישראל חפצה בשלום וכל הישראלים מאמינים, מתפללים וכמהים לשלום, כיוון שאנו סובלים מהשלכות המלחמה הן כאומה והן כמשפחות שאיבדו את אהוביהם. זהו דבר שדיברנו עליו בהרחבה, ויהיו לנו הזדמנויות נוספות. אני רוצה להבטיח לך שאנו מעריכים את התמיכה שגרמניה נתנה לנו בפורומים בינלאומיים ובמקומות אחרים. אנו מעריכים את הידידות שלכם ואנו מצפים להמשיך את השיחה הזאת".

לאחר מכן הקנצלר נשא דברים והתייחס לסוגיית הסיוע ההומניטרי: "ההיגיון הצבאי הוא שיקול אחד, אבל יש גם היגיון הומניטרי. איך 1.5 מיליון אנשים יהיו מוגנים - לאן עליהם ללכת? דיברתי עם ראש הממשלה על הצורך לספק לאנשים בעזה אספקה הומניטרית מקיפה. אנחנו לא יכולים לעמוד מנגד ולראות את הפלסטינים מסתכנים ברעב. זה לא אנחנו. לא בשביל זה אנחנו עומדים ביחד. יש צורך בהרבה יותר סיוע הומניטרי באופן רציף ומהימן".

שולץ התייחס למצב בצפון: "אנחנו זקוקים להפסקה ארוכה בלחימה כדי לשחרר את החטופים, חיזבאללה צריך ליסוג מקו הגבול, על פי החלטת האו"ם. אנחנו צריכים לעשות כל מאמץ למנוע הידרדרות במצב האזורי. כקנצלר גרמני אני מחויב לביטחונה של ישראל. אבל ביטחונה של ישראל לא יבוא רק מגדרות גבוהות יותר. הרשות הפלשתינית צריכה לעבור רפורמה ולהתחזק. אין סתירה בין שני הדברים. גרמניה עומדת לצד ישראל, כשותפה וכחברה. אנחנו תומכים בה", אמר שולץ.

קנצלר גרמניה אולף שולץ ראש הממשלה נתניהו מבצע חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד