כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מטיל מורא

ברקע חיסול מרוואן עיסא: כמה חמאס באמת נחלש?

חזי סימנטוב מ'חדשות 13'' מתייחס לדיווחים הפלסטיניים על גורלו של סגן ראש הזרוע הצבאית של חמאס: "הוא מת? פונה? קבור תחת ההריסות? הכול יכול להיות"

ברקע חיסול מרוואן עיסא: כמה חמאס באמת נחלש?
פיר מנהרה של חמאס צילום: דובר צה"ל

על פי דיווחים פלסטיניים ישנו סיכוי סביר שמרואן עיסא, סגן ראש הזרוע הצבאית של חמאס, נהרג בניסיון חיסולו על ידי כוחות צה"ל, זאת על פי שיחות סגורות בארגון. הפרשן לענייני ערבים חזי סימנטוב מ'חדשות 13' הביא ברדיו 103FM פרטים נוספים על הידיעה.

"אין אישור מחאמאס שמרואן עיסא חוסל, יש דיווחים בתקשורת הערבית על כך שחמאס - בשיחות פנימיות או בשיחות בינו לבין עצמו בתקשורת - מנסה להבין אם אכן מרואן עיסא חוסל או לא. ההערכה שלהם היא שהוא כנראה נפגע והיה במקום שבו הייתה התקיפה הישראלית. מרואן עיסא כנראה היה באותו מקום שהותקף על ידי צה"ל, וההערכה בעזה היא שהוא נפגע", סיפר סימנטוב.

"האם הוא מת? חוסל? פונה? קבור תחת ההריסות? לא מוצאים את גופתו? הכול יכול להיות, אבל אפשר לומר שמתרבות האינדיקציות ברצועת עזה וגם בישראל שהוא נפגע באותה תקיפה ישראלית. צריך להמתין ולראות בשעות או בימים הקרובים אם אכן יהיה אישור סופי שהוא חוסל או נפגע. התקיפה של ישראל הייתה תקיפה עם חימושים כבדים, ולכן ייתכן שגופתו קבורה מתחת להריסות או חלקים ממנה, ולכן הגעה שלהם בעת לחימה לשם, שגם ככה הם ממודרים ומדירים את עצמם, היא יותר איטית ומורכבת, ולכן לוקח זמן כדי לראות, ולכן גם המודיעין הישראלי מנסה לגבש את התמונה הסופית. האינדיקציות בישראל וגם בעזה שהוא נפגע", הוסיף.

"חמאס נחלש מאוד, חמאס נפגע מאוד"

בהמשך התייחס להתבטאות הקשה של פת"ח נגד חמאס, שלפיה חמאס הביא לעם הפלסטיני 'נכבה שנייה': "הפת"ח מזהה בפעם הראשונה זה זמן רב הזדמנות לקחת מחמאס את מה שחמאס לקח לו באותה הפיכה ברצועת עזה לפני 17 שנה בערך, אז הוא פשוט ירה באנשי פת"ח, ביצע הפיכה, מה שקוראים לה ברמאללה 'ההפיכה השחורה', ומה שעשו מחבלי חמאס בעזה לאנשי הרשות הפלסטינית. ולכן 'סוף סוף' במרכאות אומרים ברמאללה 'יש אפשרות לחזור לעזה' על חשבון חמאס ולשווק את זה כזה שחמאס עשה 'נכבה שנייה', וחמאס בעצם פגע באינטרס העליון של העם הפלסטיני כולו, גם בשטחים וגם ברצועת עזה, ולכן הרשות תבוא לתקן את זה. המתקפה הזאת מתוזמרת, מתוכננת. הרבה זמן, כך אני מבין, תכננו אותה, ועכשיו זה יצא החוצה כי עכשיו אבו מאזן ומקורביו רואים את העיתוי הנכון מבחינתם לשווק את הסיפור הזה ברמדאן".

כמה חמאס באמת נחלש?

"חמאס נחלש מאוד, חמאס נפגע מאוד, הוא נפגע תדמיתית, צבאית, שלטונית ומבצעית, אבל חמאס עדיין חושב, ויש גם מי שבעזה עדיין חושב, שאם אכן תהיה הזדמנות, יהיה שיקום של הרצועה, תהיה הפסקת מלחמה, מה שלא יקרה. אבל מה שהם חושבים - אז יש סיכוי לחמאס לחזור ולשוב, מבחינת זה שהוא בונה קודם כול על הידע שלו ברצועת עזה, וגם הקרב על התודעה. חמאס שלט 17 שנה ביד רמה בעזה, המורא והפחד שקיים בקרב התושבים שם הוא אדיר. ברגע שבאים אנשי חמאס בלבוש אזרחי לשוק בג'בליה היום או אתמול ומאיימים על סוחרים שלא לשתף פעולה עם ישראל, הם מפחדים ורועדים, למרות שהם לא באמת יכולים לעשות להם משהו, ספציפית בג'בליה בשוק ביום שישי. חמאס עדיין יכול להטיל מורא בצפון רצועת עזה".

חיסול מרואן עיסא רדיו 103FM חזי סימנטוב חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד