י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לצד ישראל

קנצלר גרמניה לנשיא: "שחרור החטופים היא המשימה הראשונה והחשובה"

נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום עם קנצלר גרמניה, אולף שולץ במשכן נשיאי ישראל בירושלים. נשיא המדינה אמר לקנצלר: "אתה חבר אמיתי ותומך נאמן של מדינת ישראל באחד מרגעיה הקשים ביותר לאחר הטבח הנורא של השבעה באוקטובר"

קנצלר גרמניה לנשיא: "שחרור החטופים היא המשימה הראשונה והחשובה"
נשיא המדינה עם קנצלר גרמניה צילום: מעיין טואף/לע״מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום, עם קנצלר גרמניה, אולף שולץ במשכן נשיאי ישראל בירושלים. 

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר לקנצלר: "ברוך הבא הקנצלר שולץ. אתה חבר אמיתי ותומך נאמן של מדינת ישראל באחד מרגעיה הקשים ביותר לאחר הטבח הנורא של השבעה באוקטובר. אנחנו יודעים ואנחנו מעריכים את העובדה שגרמניה עומדת איתנו לאורך כל הדרך. אנו מכבדים דיאלוג פתוח וכנה איתכם בכל נושא".

עוד אמר הנשיא לאורחו: "אנו מעריכים מאוד את הדאגה שלך לגבי הסיוע ההומניטרי לאוכלוסייה בעזה, כמו גם לתוצאות המלחמה הזו. אבל בעיקר, אנחנו מסכימים שהמטרה העיקרית של המלחמה הזו היא להחזיר את החטופים שלנו הביתה. זוהי משימה הומניטרית עליונה. מוחזקים בשבי אזרחים ישראליים מגיל שנה ועד גיל 85, ביניהם גם ניצולי שואה. יש לנו אזרחים שנמצאים במצב פיזי קשה. יש לנו חיילות וחיילים צעירים, ואנחנו מאוד מודאגים מכל אחת ואחד מהם, בכל רגע ביום. אנחנו רוצים לראות אותם בחזרה, ואני חושב שזה צריך להיות המאמץ העיקרי של הקהילה הבינלאומית כולה. בנוסף כמובן לכל שאר האתגרים הנובעים מהמצב הזה".

הנשיא המשיך: "מבחינתי, אני חוזר ואומר - זוהי מלחמה שמנוהלת על ידי שלוחות של איראן באזורנו. דבר אשר משפיע על העולם כולו, כדוגמת ההפרעה של החות'ים למסחר בים הפתוח ולהובלת סחורות ושירותים באופן תקין בים האדום ובמזרח התיכון. כמובן שזה קשור למצב שלנו מול לבנון, ובעיקר, זו מלחמה שנוהלה על ידי הקואליציה של איראן. זו הסיבה שהקואליציה המתנגדת לאיראן חייבת לתמוך בישראל בהשגת ניצחון מלא. תודה רבה וברוך הבא".

קנצלר גרמניה אולף שולץ אמר לנשיא הרצוג: "תודה על קבלת הפנים. אני כאן כידיד שלך ושל עם ישראל. נמשיך לתמוך בישראל, כמו שאנו עושים במשך זמן כה רב. אני רוצה להדגיש ששחרור החטופים היא המשימה הראשונה והחשובה ביותר, אז אני מקווה שנשיג התקדמות מסוימת עם השיחות המתקיימות בקטאר - זו הזדמנות לשחרור החטופים שחייבים לחזור, הם סובלים שם זמן מה משגרת חיים קשה מאוד, ואנחנו צריכים לעשות כל שביכולתנו כדי לעזור להם להשתחרר מהשבי".

הקנצלר סיפר: "דנו בצורך בסיוע הומניטרי בעזה, שלדעתי הולך ומשתפר, אבל יש עוד הרבה דברים לעשות, כי אנחנו צריכים יותר סיוע - יותר סיוע הומניטרי שיגיע לעזה. זו סוגייה, ואנחנו צריכים למצוא דרכים לשתף פעולה כדי לגרום לזה לקרות, כדי שלא עוד יגוועו ברעב, וכדי שהסיוע הרפואי יגיע לידי אלו שצריכים אותו. חשוב גם שנדון על העתיד, על לתת לעם הפלסטיני קצת תקווה שיכול להיות עתיד בו הם יוכלו לקיים שגרה המושתת על שותפות עם ישראל כמדינה באזור, שלדעתי היא מהות שאף אחד לא מטיל בה ספק".

לסיום אמר: "ישראל היא מדינה שצריכה להיות בטוחה. ואנחנו נתמוך בישראל לחיות בשלום ונפעל למען ביטחונה של ישראל ככל שנוכל. אלו אתגרים גדולים, שאלות גדולות, ואני מאוד שמח להיות כאן שוב. תודה".

מלחמת חרבות ברזל חמאס חטופים קנצלר גרמניה נשיא המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד