כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הדמיון הפך למציאות

מטלטל: הספר שקרא החטוף המבוגר ביותר שעות לפני שנחטף

החטוף שלמה מנצור בן ה-86 נחטף מביתו בכיסופים, בתו מצאה ביום ה-157 למלחמה את הספר האחרון שאותו קרא לפני שנחטף. כשפתחה את עמוד 157 נשימתה נעתקה

מטלטל: הספר שקרא החטוף המבוגר ביותר שעות לפני שנחטף
שלמה מנצור צילום: באדיבות המשפחה

שלמה מנצור שנחטף מקיבוץ כיסופים לעזה, חגג לאחרונה 86 ונחשב לחטוף המבוגר ביותר שמצבו הבריאותי והאם שרד את 163 הימים אינו ידוע. 

שלמה נהג בכל ערב לקרוא ספר. הספר האחרון שקרא הוא "הכריש" של הסופר מישקה בן דוד, איש מוסד לשעבר. אם לשפוט לפי אירועי ה-7 לאוקטובר, זה איננו ספר בדיוני.

מתוך פייסבוקספר הכרישצילום: מתוך פייסבוק

שלמה מנצור, לא הספיק לקרוא את כל הספר. הוא הגיע רק לעמוד 157, בדיוק כמנין היום שבו מצאה בתו מושית מנצור את הספר מונח על הספה בביתו ממנו נחטף, "בכל ערב, היה אבי נוהג לקרוא ספר. "הכריש" היה הספר האחרון שהוא קרא. הוא הגיע לעמוד 157, בדיוק כמו מספר הימים שעברו מאז החטיפה. קראתי גם אני, עד עמ' 157. אין לי שום כוונה להמשיך לקרוא את הספר. הוא מעין טיוטה לכל המחדל שקרה כאן.

בגב הספר כתוב: "אנשי יחידת המנהרות של החמאס פורצים בלב יישוב ישראלי; שיירת אדם אדירה יוצאת את גבולות עזה ועולה על אשקלון; החיזבאללה מצטרף בירי טילים ובפלישה רגלית. תגובה ישראלית קשה אינה מאחרת לבוא, ובתוך זמן קצר נסחף המזרח התיכון למלחמה כוללת."

מתוך פייסבוקספר הכרישצילום: מתוך פייסבוק

גם מתקפה על כפר עזה, נחל עוז וישובים נוספים רבים, מוזכרים בספר. צמרמורת שזה מה שאבא שלי קרא". כך מושית.

שלמה מנצור מישקה בן דוד הכריש חטיפה חטופים מלחמת חרבות ברזל מושית מנצור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד