ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
זו תגובת המשרד

המכון הפתולוגי על סף קריסה; הרופאים מאיימים להתפטר

אחרי איומו של מנהל המכון ד"ר חן קוגל, שלושה רופאים בכירים בעלי שם בתחומם נקבו בתאריך שבו יסיימו את תפקידם בשל העומס הרב והתנאים הבלתי הולמים במקום

המכון הפתולוגי על סף קריסה; הרופאים מאיימים להתפטר
גופות נרצחים באבו כביר צילום: תומר נויברג, פלאש 90

המשבר במכון לרפואה משפטית באבו כביר מחריף. לפי הדיווח של כתב הבריאות אדיר ינקו ב-ynet, שלושה רופאים בכירים במכון ובהם ד"ר מאיה פורמן, מנהלת היחידה לרפואה משפטית פתולוגית במכון, מאיימים להתפטר בעוד פחות מחודשיים.

השלושה נקבו בתאריך שבו הם מתכוונים לסיים את העסקתם במהלך חודש מאי וזאת בשל העומס הרב שמוטל על כתפיהם. הרי שאם האיום ייצא אל הפועל, במכון יישאר רק מומחה אחד בתחום הפתולוגיה, והוא המנהל ד"ר חן קוגל, לצד רופא נוסף ועוד ארבעה מתמחים שעדיין לומדים את התחום. 

לפי הדיווח ב-ynet, לצד ד"ר מאיה פורמן מאיימים לפרוש גם ד"ר אלון קריספין וד"ר הדס גיפס, שלושתם רופאים מומחים ביותר בתחומם וכבר זכו בעבר לאותות הוקרה על מלאכת הקודש. במשך שבועות מאז מתקפת השבעה באוקטובר הם עבדו לילות כימים כדי להשלים את מלאכת זיהוי הקורבנות כדי להביא בשורה לכמה שיותר משפחות שיהיה להן קבר להתאבל עליו.

לפני מספר חודשים נחשפו באתר ynet, חלק מהזוועות שביצעו חמאס והתגלו בעת הליך זיהוי הגופות במכון הפתולוגי באבו כביר. בין הזוועות שראה המכון לראשונה בתולדותיו, ילדה שנורתה בראשה מטווח אפס ואז נכרת ראשה. צילום הדמיה אחר חשף כיצד המחבלים שרפו אדם שקודם לכן דקרו אותו, ירו בו ודרסו אותו. כמה מהקורבנות נקשרו בכבלי חשמל שהמחבלים עקרו ממכשירים ביתיים. קורבנות נוספים תועדו במכון הפתולוגי כשהם מנסים לגונן על ראשם מפני המחבלים הארורים, ואז נרצחו ביריות ללא רחם. 

מתוך שידורי ערוץ 14ד"ר חן קוגלצילום: מתוך שידורי ערוץ 14

כבר לפני כשלושה חודשים נחשף ב-ynet ובעיתון 'ידיעות אחרונות' מנהל המכון לרפואה משפטית, ד"ר חן קוגל, מאיים לפרוש מתפקידו על רקע מצוקת כוח אדם קשה במכון ובתנאים בלתי הולמים. בינתיים, מאז הונחה לפני כשבועיים אבן הפינה לבניין החדש סמוך לבית החולים שמיר אסך הרופא, שבו ישכון המכון. המבנה החדש צפוי להכיל כ-5,000 מ"ר מעל לפני הקרקע, ויכלול בין היתר גם קומת חדשנות. בנוסף תיבנה בו קומת מרתף בהיקף כ-1,500 מ"ר עבור חדרי מכונות ואזורים לוגיסטיים.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה ל-ynet: "המכון לרפואה משפטית ומשרד הבריאות קיבלו את מכתבם של רופאי המכון. משרד הבריאות מוקיר ומעריך את עבודתם הקשה והמאומצת של הצוותים הרפואיים העושים בשגרה ובחירום עבודת קודש. 

"המשרד והמכון פועלים כבר חודשים רבים וארוכים על מנת לשפר את תנאי העבודה והשכר של הצוות הרפואי במכון. בכלל זה מתנהלות שיחות רבות במסגרת המשא ומתן עם ההסתדרות הרפואית והממונה על השכר באוצר על תנאי השכר של הרופאים כאשר המשרד שם דגש על תנאי הרופאים משפטיים, לצד פסיכיאטרים ורופאי שיקום.

"אנו פועלים לכך שבזמן הקרוב יימצאו המענים אשר יאפשרו העסקה ראויה של עובדי המכון, כעת ולעתיד לבוא, מתוך הבנת חשיבותו ותפקידו הקריטי של המכון לרפואה משפטית בישראל".

המכון הפתולוגי המכון לרפואה משפטית מאיה פרומן חן קוגל התפטרות מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד