כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
בנאום הנצחון

פוטין על מותו של נבלני: "מה אפשר לעשות? אלה החיים"

נשיא רוסיה פוטין נשא נאום נצחון בו התייחס בין היתר לחיסולו לכאורה של מנהיג האופוזיציה נבלני. פוטין התייחס לעסקה שהייתה לשחרורו ואמר: "אמרתי מייד שאני מסכים. לצערי קרה מה שקרה. התנאי היה שהוא לא יחזור"

פוטין על מותו של נבלני: "מה אפשר לעשות? אלה החיים"
הנשיא פוטין צילום: שאטרסטוק

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התייחס באופן חריג למותו של אלכסיי נבלני, מנהיג האופוזיציה הרוסית בתאו בכלא. נזכיר כי לפי רוב הדעות מדובר בחיסול בהוראתו של פוטין.

פוטין התייחס בנאום הנצחון שלו לדיווחים על עסקה שהתגבשה לשחרורו של נבלני ואמר: "אמרתי מייד שאני מסכים. לצערי קרה מה שקרה. התנאי היה שהוא לא יחזור. זה קורה. מה אפשר לעשות? אלה החיים". 

נזכיר כי בשלהי פברואר מריה פבצ'יך, מקורבת של מנהיג האופוזיציה נבלני ובכירה ב"קרן נגד השחיתות" שנבלני עמד בראשה, טענה כי ימים ספורים לפני מותו שקל פוטין לשחרר אותו. 

בסרטון שפרסמה פבצ'יך היא אמרה שבנוסף אליו אמורים היו להשתחרר מבית הכלא "שני אזרחים אמריקנים עלומים" - זאת במסגרת עסקת שבויים  בה ישוחרר ואדים קרסיקוב, איש שירות הביון הרוסי שיושב בכלא בגרמניה.

השלב הסופי במשא ומתן לעסקה היה בערב ה-15 בפברואר, יום לפני מותו של נבלני. מי שיזם את העניין הוא רומן אברמוביץ' שמסר לנשיא פוטין את ההצעה לשחרר את נבלני במסגרת עסקת חילופי אסירים.

הנשיא פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה אלכסיי נבלני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד