י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תיעוד מטריד

נוכחות צבאית רוסית - סורית קרובה לישראל

פטרולים של צבא רוסיה ועמדה צבאית רוסית חדשה בקרבת הגבול עם ישראל. גורם אופוזיציה סורי: "אם ישראל חושבת שהעמדות האלה דווקא יצמצמו את הנוכחות של איראן ושלוחותיה בסוריה, עליה לחשוב שוב"

נוכחות צבאית רוסית - סורית קרובה לישראל
נוכחות צבאית רוסית קרוב לישראל צילום: צילום מסך כאן חדשות

רוסיה ממשיכה לבסס נוכחות צבאית בדרום סוריה בקרבת הגבול עם ישראל, כך דיווח רועי קייס בכאן חדשות. בימים האחרונים כלי תקשורת המזוהים עם משטר אסד פרסמו תיעודים של פטרולים של המשטרה הצבאית הרוסית ושל עמדה חדשה בדרום סוריה של צבא סוריה וצבא רוסיה, קילומטרים בודדים מהגבול עם ישראל.

העמדה הזאת מצטרפת לכמה עמדות נוספות שהרוסים הציבו בגבול המנהלי בין דרעא לקוניטרה בקרבת רמת הגולן. זה מצטרף גם לגיחות של כלי טיס רוסיים לאחרונה שתועדו בשמי דרום סוריה בקרבת הגבול עם ישראל.

לפי גורם אופוזיציה סורי, ששוחח עם "כאן חדשות", ההתבססות הרוסית הזאת מגיעה אחרי חודשים של היעדרות מוחלטת. לא בטוח שמדובר בבשורה טובה לישראל, לאור הצד שרוסיה בחרה במלחמה בעזה וההתקרבות שלה לאיראן, בצל שיתוף הפעולה בין הצדדים במלחמה באוקראינה.

במקביל, אותו גורם אמר ל"כאן חדשות" כי אם ישראל חושבת שהעמדות האלה דווקא יצמצמו את הנוכחות של איראן ושלוחותיה בסוריה, עליה לחשוב שוב כיוון שהרוסים לא עושים דבר כדי לבלום את הנוכחות של איראן ושלוחותיה כולל בדרום סוריה. רועי קייס מציין, כי אם בעבר פריסה מוגברת של הרוסים מעבר לגבול הייתה דבר חיובי, היום לא בטוח שזה כל כך חיובי.

מלחמת חרבות ברזל רוסיה סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד