ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
חילופי אש כבדים

הפתעה וכיתור מהיר: כך החל המבצע בשיפא הלילה

ב-2:30 הלילה, בהפתעה גמורה, צה"ל כיתר במהירות את בית החולים שיפא ומיד החלו חילופי אש כבדים במקום. צה"ל עצר עד כה יותר מ-80 חשודים במתחם בית החולים, בהם גם מחבלים

הפתעה וכיתור מהיר: כך החל המבצע בשיפא הלילה
פעילות הכוחות ברצועה צילום: דובר צה"ל

הפשיטה המיוחדת בבית החולים שיפא החלה ב-2:30 הלילה בהפתעה, בכיתור מהיר של המוסד הרפואי שמיד גרם לחילופי אש כבדים במקום, במקום מחבלים הרוגים.

‏על פי הדיווח של יואב זיתון בווינט, הסיבה לפי צה"ל, חמאס הקים מחדש מפקדת טרור ראשית בשיפא בתקופה האחרונה מאז סוף התמרון. טנקים ונגמ"שים צרים על ביה"ח, יחידות עילית נכנסו ומנהלים שם קרבות גם כעת.

בגל"צ דווח כי צה״ל הודיע שהושגה שליטה במתחם בית החולים שיפא, וכעת כורזים למחבלים לצאת החוצה מהמתחמים השונים ולהיכנע.

צה״ל עצר עד כה יותר מ-80 חשודים במתחם בית החולים, בהם גם מחבלים. בשעות האחרונות מתנהלת לחימה ומתנהלים קרבות ירי בבית החולים. יש מספר מחבלים שחוסלו ויש מחבלים שנפצעו. 

לוחם צה״ל אחד נפצע באורח קל עד כה בפעילות ופונה לטיפול רפואי. 

דורון קדוש דיווח כי בצה״ל אומרים כי אין להם מידע על חטופים במתחם בית החולים שיפא. בנוסף, לפי המידע המודיעיני שיש בידי צה״ל - המחבלים בבית החולים לא השתמשו במנהרות, אלא במבנים של שיפא. 

הפעולה מתוכננת כבר מספר ימים, וצה״ל אסף בימים האחרונים מידע על האופן שבו פועלת השגרה בשיפא במהלך הרמדאן - כדי לפעול בתזמון הנכון.

בווינט דווח כי מפקדים בכירים וגורמים שונים בחמאס משתמשים בשבועות האחרונים בבית החולים ובמתקניו לפעילות טרור. הכיתור המהיר לא אפשר למחבלים לברוח.

עוד דווח, כי בצבא משתמשים בין היתר ברחפנים ובטכנולוגיות מיוחדות כדי להביא ליחידות יתרונות טקטיים, מודיעיניים ומבצעיים.

מלחמת חרבות ברזל חמאס בית החולים שיפא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד