כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

מי החרדי שסיבך את בנט בפרשת אלי אוחנה?

עוד בלייבל'ה: הג'ובים המיותרים של ש"ס, חבר המועצה שנזקק לטיפול שיניים והבן האובד ששב לחסידות תולדות אהרן

מי החרדי שסיבך את בנט בפרשת אלי אוחנה?

לאחר שבוע של אקשן בגבעת הישיבה, התיישב לייבל'ה לנשנש מעט 'פיירעס' בטישים של ט"ו בשבט, ועל הדרך חסם כביש. בסוף התברר שרחוב הירקון חסום גם ככה תמיד, ושחוץ מעובדי 'בחדרי חרדים' אף תושב בבני ברק לא מתרגש מהעניין.

ככלל, ככל שעוברים הימים והבחירות מתקרבות מטפס גם מפלס האדרנלין של לייבל'ה. בין השקת 'קפית' לפתיחת 'לחם הארץ' של מאפיית ברמן, התבשר לייבל'ה על המהפך הדרמטי בקמפיין הפרסומי של 'יהדות התורה והשבת המאוחדת'. או אם לומר זאת בקצרה, אז זה שזכה בפעם שעברה וויתר בסוף, ויתר בפעם הנוכחית וזכה בסוף, איך שגלגל מסתובב. ללייבל'ה תמיד שמורה פינה חמה בלב למטה של יהדות התורה, שם שמור לו חדר מיתולוגי, ממנו יכל לחייג בעבר חינם לקווי הנייעס.

אבל עזבו הכול, למשך יממה שלמה השבוע הונחו בצד כל משברי המחבלים והשונאים, יחסי דרעי וישי ושאר ירקות, לרגל הדרמה שהתחוללה בקבוצת הווטסאפ הנודעת 'המשפיעים'.

ונפתח כרגיל, מהאמצע: במוצאי השבת האחרונה שמע לייבל'ה במפתיע על גל נטישה בקבוצה של הדובר בעל אוסף העניבות. לא פחות משמונה חברים נטשו במכה, ולאזני לייבל'ה גונבה שמועה על קבוצה חלופית שנפתחה ועל זעם בקרב הפורשים. אלא שמתברר שמקורבו של דרעי שלא שובץ לבסוף ברשימה ונשאר ברדיו, למד משהו מהביג בוס, ואחרי הפוגה קלה חזר עם חלק מהפורשים 'להשפיע', בהנהגתו של האבא של 'עבודות לחרדים' [לייבל'ה ממליץ בפה מלא למצוא גם לבן איזו 'עבודה לחרדים', למען יימנע משיטוט במשרדי 'משפחה' ומהצקה לעובדים המסורים].

הרינג וכאבי שיניים
ואחרי ההקדמה הארוכה, ניגש לרכילות השבועית:

חבר הכנסת שזינק דרמטית ברשימת ש"ס, יואב בן צור הנאמן, התחיל את מערכת הבחירות בפגישות במלון פלאזה בירושלים.

צילום: קבוצת 'ביזנייעס'




ויש מי שמעדיף פגישות ברחובות ירושלים: חנוך זייברט, ה'ראיס' הבני ברקי, נצפה באחת מסמטאות ירושלים כשהוא שקוע בשיחה ערה עם הבדחן הנודע ר' אבא טורצקי. לייבל'ה הטה את אזנו ולא כל כך הצליח להבין מה רצה טורצקי מראש העיר.





ואילו ראש לשכתו של זייברט, ישראל דרנגר, חגג את הולדת בנו בשבת. השלום זכר נערך בבית החסידים דגור ליד באר מרים, בהשתתפות בכירי החסידות ובכירי המודיע, כמסורת העירייה הביא האב הטרי כיבוד ללשכת זייברט, והבכירים הגיעו לאחל מזל טוב על צלחת הרינג.





ואולי בהשפעת ההרינג, חבר מועצת העיר האמון על שלומי אמונים - שלמה קוסטליץ - חש בכאבי שיניים וחיכה כאחד האדם במרפאת מכבי ברחוב רבי עקיבא בבני ברק.





ואילו הבוס הנבחר של 'שלומי אמונים' ותקוותה האחרונה של יהדות התורה בכפר חב"ד, ח"כ מאיר פרוש, נצפה בשמחת הבר מצווה בחצר חסידות קרעטשניף כשהוא מצטרף לריקוד סוחף. ככה זה כשקרעטשניף היא חלק מבית יהודי ומנסים להשיבה לחיקה של שלומי אמונים.





אפרופו פרוש: לייבל'ה חש ברעב השבוע ונכנס למוישי'ס בירושלים, שם צדה עינו את הבן השקט והמושך בחוטים יענקי כשהוא רוכש כמה מיני מאפה. לייבל'ה תמה האם יש ברטר למוישי'ס בהמבשר?





סגן ראש עיריית ירושלים, ישראל קלרמן, נצפה בתלמוד תורה 'חכמת שלמה' בירושלים. לייבל'ה ערך בדיקה קצרה וגילה כי קלרמן הגיע לעמוד מקרוב אחר המבחנים של דגל ירושלים.





ואילו את חבר המועצה הפופולארי שזכה לקידום לרשימה הארצית, נציג האברכים מיכאל מלכיאלי, לכד לייבל'ה באמצע הכנת שיעור תורה. אברך או לא? [אין ספק שהיחצ"ן הנמרץ עשה את עבודתו נאמנה].



דריי והמספריים, ארליך והתפילין
יקיר המדור אריה ארליך, נצפה בחמישי בבוקר באופן טבעי בביתר עילית, כשחליפתו עדיין ב'מצב תפילין', רכון על הגיגי צוקי ש'שעה טובה' חלפה מעל ראשו תוך כדי אכילת בובעס. לייבל'ה יודע שמדובר במתכון טעים לקריאת הגיגים.





ואפרופו טעים: בליל שישי האחרון שוב חזרה הזירה למסעדת 'שלייקעס', שם נצפו בשעת לילה מאוחרת עיתונאים מתנצחים עם פרקליט הצמרת משה יצחק אוסדיטשר, שבקרוב משרדו במרכז בני ברק יאכלס שיעור בגמרא בשעה 4:00 אחר הצהריים לעובדים בסביבה, מפי המגיד שיעור והטוען הרבני יצחק מאיר וינד. והצלם כמובן הבן המוכשר רועי אוסדיטשר.





מי שחזר בשבוע האחרון מביקור באוקראינה - שם הלך לשפוך שיח בפני רבנו הוא העיתונאי המוכשר נתן משי, שציוציו בטוויטר הם לשם דבר והגיעו עד לאזניו של שניידר ג'וניור, לייבל'ה תיעד אותו עם איש אמונו ואהוב ליבו מני קרויס. לייבל'ה מאחל לשניים עוד ינובון בשיבה דשנים ורעננים יהיו.





ואילו הצלם שמואל דריי, שהספיק להתאושש משמחת נישואיו המתוקשרים, יצא השבוע לאנגליה לצורך עבודתו (אירועים פרטיים כמובן) בין אירוע לאירוע ביצע דריי גיחה לעבר משמר המלכה והנציח בסלפי. לייבל'ה אמון על צנעת הפרט, והוא לא מתכוון לחשוף מדוע דריי נזקק בשעת לילה לרכוש בבהילות בחנות קרובה מספריים...





לייבל'ה שפשף השבוע את עיניו המתעגלות שוב ושוב, כדי לוודא שהוא אכן מזהה את חיים בער לוינסון, כתב המתנחלים בעיתון הארץ, בתפילה חרישית בציון רבי שמעון בר יוחאי יחד [איך לא?] עם בתו הקטנה. לוינסון אף מיהר והעלה תמונה לפייסבוק כדרכו. כעת לייבל'ה תוהה איזה ציון ימצא הקולגה נוביק.



בש"ס מחפשים רעיונות לתפקידים
לייבל'ה גילה שיהודה משי זהב, האיש והזק"א, הגיע לאחל מזל טוב דווקא בשמחת החתונה לנכד הגרש"א שטרן - רבו של ארגון הצלה גוש דן, כשהוא נראה מאושר מתמיד.





וחייליו של משי, המלאכים של זק"א שגירדו את הדם מאוטובוס הדמים, נעצרו להתפלל מנחה. אי אי, כמה שלייבל'ה מקנא במעשי חסד.

צילום : שירלי סיידלר




לכל מי שחשב ששמואל חיים פפנהיים וחסידות תולדות אהרן - כבר לא, גילה לייבל'ה השבוע בשמחת החתונה לבן ראש הישיבה של החסידות, שנערכה בבית המדרש הגדול, את פפנהיים במיטב הלבוש והסוס מקהיל קהילות ומרצה את משנתו.





אחרי שמיצו את כל המינויים האפשריים, ממשיכים לייצר בש"ס שטעלע'ס בכוח: ללייבל'ה נודע על שני מינויים חדשים במפלגה - יועצת בשם איילת לרר שתסייע למועצת החכמות, וכמו גם יועץ התקשורת של חיים אמסלם, יהודה רובינשטיין בן ה-20. לייבל'ה מזכיר ליוספחיים שהוא גם פנוי בין 2 ל-4 בווטסאפ.

לפני סיום, הזמר אלי מרקוס - אחיין של אברמ'ל פריד אחיין של בני פרידמן - שהוציא דיסק השבוע, פגש את אהרל'ה סמט ברחובות בורו פארק והעניק לו את הדיסק החדש. ‏בהמשך פגש מרקוס גם את מלך הפופ אלי שפריי שזכה אף הוא לדיסק.





וזמר אחר מעבר לים, יוני שלמה החב"דניק מצרפת, סגר וורט עם ליאת מסעוד. הזוג המאושר צפוי להשתכן בישראל.

ומי שדווקא יצא מישראל לצרפת, הוא שר הבינוי והשיכון, שהגיע ביום שלישי בבוקר לתפילת שחרית בבית חב"ד בפריז. הסיור שערך השר לאחר מכן, היה הראשון מזה עידן ועידנים בו הוא לא הבטיח לבנות במקום...





ולקינוח, דובר המשטרה עובד כבר על אוטומט, וכל הפגנת חרדים מבחינתו קשורה לגיוס, מה שגרם לו לטעות אמש בהפגנת קברים בבית שמש, ולהוציא את ההודעה הבאה: "דוה״מ י-ם אסי: הפגנה בבית שמש על רקע גיוס חרדים. המפגינים יידו אבנים לעבר הכוחות, אין נפגעים. בנוסף, המפגינים הציתו פחי אשפה".

פינת חיפוש עבודה: אמנם איסר בריסק, בעליו של משרד הפרסום בולטון פוטנציאל, דאג לספר לכולם שהוא לא חפץ לקבל את קמפיין הבחירות של יהדות התורה, אך עדיין נשאר לטפל ב'שוטף'. אי לכך, קוראי לייבל'ה מתבקשים להמליץ על גרפיקאי/ת מעולה שיעמוד בסטנדרטים של בריסק.

פינת המזל טובים:
לבנו של הגר"ד לאו, הרב הראשי לישראל, ידידיה לאו - לרגל שמחת הולדת בתו בשעה טובה ומוצלחת.

לגאון רבי צבי גרינבוים, ראש ישיבת דרך ה', לרגל אירוסי בתו עם הבה"ח דניאל שמאולביץ.

למנכ"ל משרד הפרסום 'אפיקים' יגאל רווח, המכניס את בנו לחופה ביום ראשון הקרוב באולמי הדר דימול. צוות לייבל'ה מורחב הבטיח את השתתפותו.

לברוך מרזל, מועמד מפלגת 'יחד' לכנסת, לרגל נישואי בנו השבוע באולמי אפריון בקרית גת. הבוס לחש באזני לייבל'ה שהייתה חתונה יהודית אמתית.

רגע לאחר שנכנס לדירתו החדשה, דודי מילר, מנהל לשכת דגל התורה לפניות הציבור בירושלים, גם חבק בת בשעה טובה. התמיהה של לייבל'ה מדוע דווקא בהמבשר זכה הסב עם השלייקעס, ר' חיים מילר, לברכה מאגודת ישראל, בעוד ביתד נאמן 'דגל' לא פירגנו.

לנהגו של ראש עיריית מודיעין עילית יעקב גוטרמן – יהודה שררה, לרגל שמחת נישואיו ברביעי בערב באולמי מונדיאל. לייבל'ה חושף כי קודם שהגיע הבוס לחתונה הוא נצפה בבר מצווה לבן הגר"א דויטש ממעלה אדומים, שם שוחח גוטרמן ארוכות עם שופט הליכוד מיכאל קליינר. כמו תמיד השיחה הייתה מעניינת למדי.

ובאותו ערב, חבר מועצה ממודיעין עילית השיא את בנו באולמי 'כינור דוד' בבית שמש. אמנם בדגל התורה לא התייצבו בהמוניהם, מלבד יו"ר המפלגה גפני שהגיע בצל השידור בערוץ 10 לשמחה.





לעיתונאי אהרן גרנביץ - גרנות לרגל שמחת הולדת הנכדה.

והאיש והקוביס - קובי סלע - לרגל שמחת אירוסי בתו הבכורה בשעה טובה. מי היה מאמין? לייבל'ה, שגדל על שידורי סלע בערוץ 7, מתקשה לדמיין אותו מחלק סוכריות לנכדים. מזל שתמיד יש ברטרים בסביבה, וגם את יונת ופינוקי הV.I.P.

פינת החידות:
השבוע, באקראי מוחלט, חשף לייבל'ה במסגרת שיחת מסדרון על כוס בירה את זהותו של שדרן חרדי מוכר, שגרם ליו"ר הבית היהודי לשריין את אלי אוחנה, במה שהוביל בסופו של דבר לקריסה זמנית במספר המנדטים.

ולשאלות: מי הוא אותו איש תקשורת? באיזה אירוע הוא החביא את בנט בניידת שידור? ומדוע עלה שמו של אוחנה?

בין הפותרים נכונה יוגרל מקום ריאלי בדף הפייסבוק של בנט.
לייבלה זייברט המודיע אוחנה רכילות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד