י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
חיכו לעיתוי הנכון

מתן הי"ד נפל בפשיטה על 'שיפא' | פרטים חדשים על הקרב בבית החולים

מתן וינוגרדוב, בן 20 מירושלים נפל במהלך הפשיטה הלילה על בית החולים שיפא ברצועה. וינוגרדוב, לוחם הנח"ל, היה חלק מהמעטפת שסייעה לכוחות לפשוט בהפתעה על בית החולים בעקבות מידע מודיעיני לפיו מחבלי חמאס הגיעו להסתתר במקום

מתן הי"ד נפל בפשיטה על 'שיפא' | פרטים חדשים על הקרב בבית החולים
פעילות כוחות צה"ל צילום: דובר צה"ל

צה"ל התיר לפרסום כי סמל ראשון מתן וינוגרדוב הי"ד, בן 20 מירושלים, לוחם בגדוד 932 של חטיבת הנח"ל, נפל במהלך חילופי אש שהתרחשו במהלך הפשיטה של כוחות צה"ל הלילה על בית החולים שיפא בצפון הרצועה. 

וינוגרדוב היה חלק מהמעטפת שאיפשרה את הפשיטה על בית החולים הלילה ב-2:30. הכוחות כיתרו את המתחם בפיקוד אוגדה 162, יחד עם שב"כ ופעילות חטיבה 401 וחטיבת הנח"ל.

דובר צה"למתן וינוגרדוב הי"דצילום: דובר צה"ל

לפי הדיווח ב"כאן חדשות", המבצע בשיפא הלילה החל בעקבות מידע מודיעיני לפיו מחבלי חמאס הגיעו לבית החולים שיפא והשתמשו בו כמפקדת טרור. במערכת בטחון עקבו אחר התנועה לעבר בית החולים מזה תקופה וחיכו לעיתוי הנכון לבצע פשיטה.

המחבלים השתמשו בחולים ששהו במתחם בית החולים כמגן אנושי. לפי דיווחים, באזור ישנם מחבלים הרוגים בעקבות פשיטת צה"ל. יחד איתם יש פצועים, וגם כ-80 שנעצרו. לפי דיווחים פלסטינים, כוחות צה"ל עצרו את כל אנשי אלג'זירה בבית החולים. באלג'זירה דיווחו כי בין השאר, צה"ל עצר גם את כתב הערוץ אסמאעיל אלע'ול, במהלך הפעילות המבצעית.

צה"ל ושב"כ השיגו שליטה הלילה על כל מתחמי בית החולים. צה"ל התריע עוד לפני המבצע בפני גורמי רפואה בעזה כי מתקיימת בבית החולים פעילות טרור. צה"ל מסר כי הוא עידכן שתתבצע פעילות נוספת בשיפא - אך לא נקב בתאריך. 

בתוך כך, ברקע הפעילות בשיפא דובר צה״ל בערבית אביחי אדרעי קרא לכל התושבים באזור שכונת רימאל ובסביבת בית החולים שיפא להתפנות מהאזור ולעבור דרומה.

בנוסף לוחמי צה״ל, שב״כ, מג״ב ושב"ס עצרו הלילה 14 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים; במבצע בדהיישה שבעציון תוחקרו חשודים רבים.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-3,500 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים, מעל 1,500 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

מלחמת חרבות ברזל חמאס שיפא מתן וינוגרדוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד