י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

שר הבריאות: מקדמים רפורמה על מנת לעמוד באתגר הזדקנות האוכלוסייה בישראל

הוועידה השנתית של ארגון 'קדם' יצאה לדרך באילת *** שר הבריאות אוריאל בוסו: "עומלים על שורת צעדים על מנת לעמוד באתגר הזדקנות האוכלוסייה בישראל, מדובר באבות ובאימהות שלנו, אנחנו פה בדיוק בשבילם" *** מנכ"ל קדם, נחי כץ: "אנחנו בנקודת זמן היסטורית, של קביעת אופן הטיפול במבוגרים סיעודיים בעשורים הקרובים. אנו מודים לשר בוסו ולמשרד הבריאות על השותפות בתהליך ומקווים כי אכן המלאכה תושלם כראוי"

שר הבריאות: מקדמים רפורמה על מנת לעמוד באתגר הזדקנות האוכלוסייה בישראל
ועידת קדם באילת צילום: חיים דוד

בוועידה השנתית של ארגון 'קדם', האיגוד לקידום קהילות דיור למבוגרים בישראל, המתקיים באילת,  נשא דברים שר הבריאות ח"כ אוריאל בוסו, אשר בפתח דבריו אמר: "אני מצדיע למוסדות השונים ולארגון 'קדם' על הירתמותם לקליטת תושבים מבוגרים המפונים מאזורי הלחימה".

שר הבריאות התייחס בהרחבה לאתגרים הרבים העומדים בפני משרדו ואמר: "יש לנו  גאווה רבה במערכת הבריאות בישראל, מדינה בה תוחלת החיים היא מהגבוהות בעולם. שיעור המבוגרים במוסדות סיעודיים הוא מהנמוכים בעולם ושיעור המתגוררים בקהילה הוא מהגבוהים בו. יחד עם זאת נותרו אתגרים רבים בישראל ובעולם כולו כדי להגיע ליעד של הזדקנות מוצלחת בבריאות ורווחה שלמה. אנחנו, כמערכת הבריאות וכממשלה, צריכים בשילוב זרועות נכון עם המגזר השלישי, להעניק שירות ויחס טוב ומכבד כפי שראוי לדור המייסדים".

השר פירט שורה של צעדים עליהם עומל משרדו על מנת לעמוד באתגר הזדקנות האוכלוסייה בישראל בצורה מיטבית: "הצעד הראשון הוא רפורמה במכרז האשפוז הסיעודי - מבית חולים לבית בעולם הקשיש הסיעודי. כיום, תפיסת ההפעלה של מוסדות הסיעוד דומה להתנהלות של בית חולים, המכרז החדש מתבסס על העקרונות של הפעלת המוסד כבית ולא כבית חולים. המעבר לתפיסת הפעלה ביתית, יעניק לדיירים הקשישים תחושה של משמעות ואיכות חיים, ויאפשר להם שליטה ואוטונומיה על סדר יומם, גיוון המזון ועוד".

בנוסף הוסיף השר, "הרפורמה תעודד את הצוות המטפל להכיר את תחומי העניין והעדפותיו של הדייר ולפי זה להתאים לו פעילות. המכרז החדש עתיד להתפרסם בשבועות הקרובים ואני מאמין שלפנינו הזדמנות אמיתית והיסטורית להעניק טיפול טוב לקשישים סיעודיים בישראל ויציבות למוסדות הסיעוד".

הצעדים הנוספים אשר עשויים להביא בשורה לציבור הקשישים בישראל אותם הזכיר השר הם: חיזוק וקידום הגריאטריה הפעילה; הבאת מטפלים זרים לענף הגריאטרי; והשוואת תעריף

הארנונה של בית אבות לבית מגורים, כאשר המטרה היא "ליצור סיווג אחיד לבתי האבות ולבתי החולים הסיעודיים, ללא אבחנה, וכך ליצור אחידות, שוויון וצדק מהותי".

בסיום דבריו, הודה השר למנהלים והעובדים במוסדות שעושים הכל להיטיב עם הקשישים בישראל, "ותודה אחרונה אבל מיוחדת לכם, צוות ארגון קדם, נחי ויולי לא רק על הכנס המרשים והמכובד שערכתם אלא על פעילותכם והעשייה המורגשת שלכם עם כל הנשמה".

מנכ"ל קדם, נחי כץ בתגובה לדברי שר הבריאות: "אנחנו בנקודת זמן היסטורית, של קביעת אופן הטיפול במבוגרים סיעודיים בעשורים הקרובים והכנסת אפיונים של בית. אדם, בכל גיל, לא רוצה לגור בביה"ח ועלינו לעשות הכל בכדי לאפשר למבוגרים בישראל להזדקן בכבוד, תוך הענקת יציבות לגופים המעניקים להם שירות. אנו מודים לשר בוסו ולמשרד הבריאות על השותפות בתהליך הגדרת מודל ההפעלה החדש ומקווים ומצפים כי אכן המלאכה תושלם כראוי".

 

קדם אוריאל בוסו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד