י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ויתר על הפרס

הדרת ערוץ 14: אחרי שהכתב המתחרה החרים, האקדמיה התקפלה

האקדמיה לטלוויזיה הודיעה כי תעניק פרסי הוקרה לכתבי הדרום והצפון של מערכות החדשות במלחמה הנוכחית, על "סיקור תוך סיכון חיים". עם זאת, מי שלא נכללו בהודעה על קבלת הפרס הם כתבי ערוץ 14 | בתגובה, הודיע אלמוג בוקר כי יוותר על הפרס, מה שהוביל להתקפלותה של האקדמיה

הדרת ערוץ 14: אחרי שהכתב המתחרה החרים, האקדמיה התקפלה
פרס האקדמיה צילום: ע"פ סעיף 27א לחוק זכויות היוצרים

האקדמיה לטלוויזיה הודיעה היום (שני) כי תעניק פרסי הוקרה לכתבי הדרום והצפון של מערכות החדשות במלחמה הנוכחית, על "סיקור תוך סיכון חיים". עם זאת, מי שלא נכללו בהודעה על קבלת הפרס הם כתבי ערוץ 14.

ההחלטה של האקדמיה להדיר את ערוץ 14 עוררה זעם רב גם בקרב הזוכים בעצמם שלא חסכו בביקורת על האקדמיה מה שהוביל לבסוף להתקפלותה של האקדמיה וההכרזה כי יזמינו את כתב ערוץ 14 בדרום, אריאל עידן לקבל את פרס ההוקרה על סיקור המלחמה.

מי שהוביל את הלחץ הציבורי היה דווקא אחד הזוכים בפרס, אלמוג בוקר כתב ערוץ 13, שהגיב על ההחלטה וכתב: "מודה לאקדמיה על הבחירה, כל אחד ואחד מהכתבים האזוריים בצפון ובדרום ראויים להוקרה. 

רק לא ברור למה לא נתנו גם לאריאל עידן, כתב הדרום של ערוץ 14 שעבד מסביב לשעון במלחמה ותחת אש, גם לו מגיע".

האקדמיה, שנחשפה לביקורת, הבהירה כי "ערוץ 14 אינו נכלל ברשימת המועמדויות מכיוון שהוא מתעלם באופן שיטתי מהאקדמיה, וכי הערוץ הוזמן לקחת חלק בטקס מרגע היווסדו של הערוץ ולהגיש את תכניותיו לתחרות בדומה ליתר גופי השידור וההפקה בארץ, אך משום שבחר שלא לעשות כך גם השנה וגם אשתקד הוא אינו חלק מהטקס והתחרות".

בתגובה, הכריז בוקר כי הוא מוותר על הפרס: "אחרי שראיתי את הסתירה בין תגובת האקדמיה לטלוויזיה לדברים בפועל", כתב בוקר ברשת x, "אני מוותר על פרס ההוקרה עד אשר יכלילו את כל כתבי הטלוויזיה בצפון ובדרום שסיקרו את המלחמה, לרבות כתבי ערוץ 14. ראיתי בעיניים שלי את אריאל עידן תחת אש לא פעם ולא פעמיים. תודה, אבל לא תודה", כתב בנחרצות.

כאמור, אחרי הלחץ הציבורי, הודיעה האקדמיה כי היא חוזרת בה מההחלטה וכי כתב ערוץ 14 אריאל עידן יקבל אף הוא את פרס ההוקרה.

אקדמיה פרס הוקרה ערוץ 14 אלמוג בוקר חדשות 13

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד