י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
התמוטט בחדר הכושר

"בזכותך אני חי": המפגש המרגש של המתאמן והמתנדב

שבוע לאחר שהתמוטט בחדר כושר, אלון בן ה-25 נפגש עם המתנדבים שהצילו את חייו: "בזכותכם אני חי"

"בזכותך אני חי": המפגש המרגש של המתאמן והמתנדב
המתנדבים בביקור חולים אצל אלון צילום: באדיבות המצלם

במהלך אימון בחדר כושר, איבד אלון בן ה-25 את הכרתו והתמוטט. הוא נפל מההליכון באמצע הריצה ונחבט בראשו. יעקב טהרני מתנדב ביחידה האופנועים של ארגון ׳הצלה' שהיה בקרבת מקום, הגיע במהירות לחדר הכושר, כשאלון עדיין ללא דופק וללא נשימה. מתאמנים נוספים, ניסו לבצע בו פעולות החייאה ואף חיברו לו את הדפיברילטור שמותקן בחדר הכושר.

יחד עם צוות חובשים ופרמדיקים של מד"א, יעקב טהרני ביצע בו פעולות החייאה ולאחר שחזר לו הדופק, אלון פונה להמשך טיפול בבית החולים איכילוב בתל אביב.

השבוע, קיימו אנשי 'הצלה' בראשות מנכ"ל הארגון יעקב יוזעף, סמנכ"ל הארגון חיים ברגמן יחד עם המתנדב יעקב טהרני מצוות ביקור חולים והגיעו לבקר את אלון המאושפז באיכילוב. אלון, שהתאושש בינתיים ועמד להשתחרר לביתו, הודה ליעקב על ההגעה המהירה שהצילה את חייו. "בזכותך אני חי", אמר לו.

לדברי כונן הצלה יעקב טהרני חובש ביחידת האופנועים של הצלה: "כשהגעתי לזירת האירוע מצאתי גבר כבן 25 מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה, לאחר שהתמוטט במהלך אימון בחדר הכושר, יחד עם חובשים ופרמדיקים של מד"א ביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות אשר כללו מתן שוקים חשמליים, עיסויי לב ותרופות מצילות חיים, ולאחר שחזר הדופק הוא פונה לבית החולים איכילוב, אני שמח מאד לראות היום כיצד הוא מתאושש ומחלים וחוזר לעצמו".

יעקב יוזעף מנכ"ל הצלה: "המפגשים של הכוננים והחובשים עם הניצולים, מספקים רגעים מעצימים לשני הצדדים. אנחנו נותנים דגש עם חשיבות הקשר עם הניצול וקיום מצוות ביקור חולים. כשהחובשים פוגשים את הניצולים, כשהם בריאים ומתאוששים מהחוויה שעברו, זה מדרבן אותם להמשיך ולהרחיב את פעילות הצלת החיים".

הצלה החייאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד