ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
כיהן כשגריר בארה"ב

הנורמליזציה עם סעודיה ירדה מהפרק? "נמשיך אחרי המלחמה"

הנסיך הסעודי טורקי אל־פייסל אמר כי האפשרות של נורמליזציה עם ישראל לא ירדה מהפרק. עוד ציין: "כמובן שמעולם לא היו לנו יחסים טובים עם חמאס"

הנורמליזציה עם סעודיה ירדה מהפרק? "נמשיך אחרי המלחמה"
פעילות כוחות צה"ל ברצועה צילום: דובר צה"ל

הנסיך הסעודי טורקי אל־פייסל, לשעבר השגריר בארה"ב, אמר בריאיון למגזין 'New Statesman' כי הממלכה לא סגרה את הדלת באופן סופי לנורמליזציה עם ישראל. 

לפי דיווח "ישראל היום", הנסיך אמר בריאיון: "אנחנו רוצים הסכם בר קיימא ובטוח עם ארה"ב, שיבטיח לנו שארה"ב תהיה שם בשבילנו כשנצטרך אותה. ושנית - הסכם עם ארה"ב על פיתוח משאבי הגרעין הטבעיים שלנו. יש לנו הרבה אורניום בממלכה והיא רוצה להשתמש בו".

על עמדת סעודיה באשר לנורמליזציה עם ישראל ציין: "שר החוץ הסעודי פייסל בן פרחאן נשאל לגבי נורמליזציה והשיב באופן מדויק שצריך להקים מדינה פלשתינית עם בירה במזרח ירושלים ופתרון לבעיית הפליטים עם אימוץ אלמנטים של יוזמת השלום הערבית. זה מתיישר עם ההצהרות של יורש העצר מוחמד בן סלמאן ושל המלך סלמאן בישיבות הקבינט השבועיות. זאת העמדה הרשמית". עוד ציין כי המגעים ימשכו לאחר המלחמה. 

באשר ליחסי סעודיה עם חמאס אמר: "כמובן שמעולם לא היו לנו יחסים טובים עם חמאס. במיוחד לאחר כמה עמדות שננקטו כשניסינו לתווך בינם לבין הרשות הפלשתינית ב־2006. חמאס הפר את ההסכם".

"הייתי אומר שאנחנו לא חברים של חמאס", הוסיף. "אבל זה לא אומר שאנחנו רוצים לראות את ההרס בעזה כדי להשמיד את חמאס - כפי שיש מי שמנסים לטעון. כל ההצהרות שלנו מדגישות שיש לסיים את המלחמה ולסלול דרך להקמת מדינה פלשתינית ולשיקום הרצועה".

מלחמת חרבות ברזל סעודיה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד