כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
משרת את שני הצדדים

איך ניתן לשקם את היחסים בין ביידן לנתניהו?

ראש המועצה לביטחון לאומי לשעבר אלוף (מיל') גיורא איילנד על התקדמות הלחימה • טען: "מסכים עם חלק מהטענות הקשות של נתניהו נגד ביידן"

איך ניתן לשקם את היחסים בין ביידן לנתניהו?
נתניהו וביידן בישראל צילום: דוברות הבית הלבן

אלוף (מיל') גיורא איילנד, לשעבר ראש אגף מבצעים וראש המועצה לביטחון לאומי, התייחס בראיון לרדיו 103FM לאפשרות של ניצחון קרב: "אם פעולה ברפיח תקרה במהלך השבועות הקרובים, החודשיים הקרובים, אז במידה רבה מאוד ניתן לפרק את גדודי החמאס, הפעולה הזו יכולה להשיג את המטרה". על פעולת צה"ל בבי"ח שיפא אמר: "הפעולה בשיפא מאוד מוצלחת. לא רק בגלל חיסול של בכיר מסוים, אלא משום שבשיפא ניסה החמאס לייצר מוקד שלטוני ומוקד צבאי בהנחה שלא נחזור לשם".

בהמשך התייחס לסוגיית סבב המינויים בצה"ל על ידי הרמטכ"ל, טען: "כל עוד הרמטכ"ל, הוא הרמטכ"ל הנוכחי ואני חושב שהוא מנהל את הלחימה היטב. אז הוא יקבל את כל ההחלטות לרבות בתחום של מינוי אנשים כל עוד שהוא צריך להישאר רמטכ"ל, וכנ"ל אלופים מסוימים".

הוסיף: "ללא קשר, עולה השאלה האם המטכ"ל הנוכחי או צמרת הצבא, שכנראה הם הגורמים שטעו יותר מאחרים, צריכים להישאר בתפקידם ועד מתי. אם המלחמה לא תסתיים עוד חודשיים-שלושה, אני חושב שההחלטות בעניין הזה צריכות להתקבל".  

איך ניתן לשקם את היחסים בין ביידן לנתניהו?

"חושב ששני הצדדים מתנהגים כאילו המריבה ביניהם משרתת אותם, אני חייב להגיד שאני מסכים עם חלק מהטענות הקשות של נתניהו נגד ביידן. האמירה שלו בריאיון, לפני שבוע לרשת טלוויזיה אמריקנית בו הוא אמר משהו כמו 'אני לא אהיה מוכן שישראל תהרוג עוד 30 אלף עזתים במסגרת המרדף שלה אחרי חמאס', זה נשמע נורא. המדד החשוב הוא כמה אזרחים נהרגו מול טרוריסטים. אני חושב שבאמת אין לאמריקנים מה לבוא אלינו בביקורת בעניין הזה. העניין הוא שנתניהו מחפש לריב משיקולים נוספים וזה בטח לא מועיל".

בסיום דבריו הסביר מה היה אומר לנשיא ביידן: "אנחנו צריכים לבצע את המהלך ברפיח, אתם, האמריקנים, תאפשרו לנו לעשות את זה בשתיקה, בלי ביקורת, בלי טענות. ואם נסיים את הלחימה ברפיח כמו שצריך אנחנו יכולים עוד כחודשיים לסיים את המלחמה ותלכו איתנו בעניין הזה בתנאים שלנו. לשם הייתי מנסה להביא את השיחה אבל אני לא בטוח שפוליטית זה מה שחשוב לנתניהו היום".

סיוע הומניטרי עזה חמאס מלחמת חרבות ברזל ראש הממשלה בנימין נתניהו ג'ו ביידן רדיו 103FM גיורא איילנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד