כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

פרוש: "לפי נסיון העבר - יורו לנו לתמוך בנתניהו"

כנס חסידי ליהדות התורה נערך בהשתתפות מאיר פרוש בדבריו אמר: "אם בשנתיים אפשר לקלקל כך, אז אפשר גם לתקן"

פרוש: "לפי נסיון העבר - יורו לנו לתמוך בנתניהו"

כנס בחירות לקהילות החסידיות בביתר עילית התקיים אמש (ד').

עשרות נציגי הקהילות החסידיות השתתפו אתמול בכינוס נציגי הקהילות החסידיות בביתר עילית לקראת הבחירות, שנערך בהשתתפות ח"כ הרב מאיר פרוש, ראש עיריית ביתר עילית הרב מאיר רובינשטיין וחברי הנהלת העיר.

את הכנס שהתקיים בביהמ"ד ברסלב בעיר פתח והנחה ראש עיריית ביתר עילית הרב מאיר רובינשטיין, הרב פרוש הזכיר כי מי שהפיל את הממשלה הזו היתה סיעת יהדות התורה בכנסת, וזאת למרות שבמשך שנתיים של מאבק הנציגים בממשלה לא יכולנו לראות כיצד ואיך היא תיפול.

הרב פרוש סיפר על מאבקם של נציגי יהדות התורה בחוק מע"מ 0, "הנציגים החרדים היו היחידים שנאבקו בחוק המע"מ", סיפר, "לרגעים ארוכים נראה היה שאין סיכוי לבלום אותו אך בכל פעם מחדש זכינו לסייעתא דשמיא בדרך אחרת. פעם היו אלה נציגי הליכוד שתמכו באחת ההצבעות, ופעם נציגי מפלגות אחרות, ובסופו של דבר הממשלה נפלה.

לאחר מכן עבר הרב פרוש לדבר על גזירת הגיוס. "היכן נשמע ששלטון יהודי בארץ ישראל מכריז מלחמה על בני התורה? אולי בתקופת הקומוניסטים לפני מאה שנה ידעו שצריך להימלט מאימת הצבא. מי שמכיר את הכתם השחור בספר החוקים - חוק הגיוס, הוא קובע שאם לשיטתם, בעוד שלש שנים לא תתמלא מכסת בני הישיבות שיתגייסו לצבא - יתבטל כל ההסדר לבני הישיבות שהיה נהוג מהקמת המדינה, ויישארו בישיבות רק 1800 עילויים שהם יקבעו את זהותם – וגם הם עדיין לא יודעים איך בדיוק זה ייקבע. כל השאר יוכרזו כעבריינים פליליים. והמשמעות היא שגם אם לא תהיה כליאה מיידית של כל מי שלא יתגייס, יצרו את צעדיהם של מי שלא יתגייסו על כל צעד ושעל.

"אפשר להישאר שאננים ולומר 'אנחנו חזקים', אך כפי שכבר התרעתי בעבר הבעיה לא תהיה בשכונת מאה שערים או בביתר עילית. השלטונות יפגעו תחילה במי שייתפסו על דברים פעוטים כמו עבירת תעבורה וכדומה, ועל כל השאר יוטל הכתם של עבריינים פליליים. והבעיה העיקרית – צריך לשאול את עצמנו כמה זמן יקח מהרגע בו נוכרז כולנו כציבור כעבריינים פליליים, עד שיבואו ויגידו שקבוצה שלמה שעוברת על החוק אינה זכאית לזכות הצבעה בבחירות. אנו עלולים להפוך לאזרחים נטולי זכות הצבעה. כמו שיש כיום יוזמות בימין לשלול זכות הצבעה מהציבור הערבי. אסור לנו בשום אופן להקל ראש בסכנה הזו".

בתחום הגזירות התקציביות, הזכיר הרב פרוש את הפגיעה האנושה במשפחות האברכים שקיבלו עד לאחרונה הבטחת הכנסה, דבר שהיה נהוג במשך 35 שנה והממשלה הנוכחית ביטלה אותו.

עוד אמר הרב פרוש כי "אנחנו כיהודים מאמינים יודעים שאם בשנתיים אפשר לקלקל כך, אז אפשר גם לתקן".

בסיום הדברים אמר הרב פרוש כי "בבחירות האלה חובה עלינו להגיע למקסימום מספר הקולות שאפשר להשיג. הדרך לעשות את זה היא להבין שהסיבה שאנחנו מצביעים ליהדות התורה היא כי בסופו של דבר מי שנמצא בחוד החנית הם נציגי יהדות התורה. איננו יודעים עדיין מה יגידו לנו גדולי התורה לעשות אחרי הבחירות, בעבר אמרו לנו לבחור למועמד שמפלגתו קרובה יותר למסורת ישראל. פעמיים אמרו את זה על נתניהו. עם 'הליכוד'. זו עובדה שהם קרובים יותר למסורת ישראל. מהעבר, אם כן, אני יכול לנחש במי יורו לנו לבחור כראש-ממשלה.

"אנחנו צריכים שתהיה לו יהדות התורה חזקה בממשלה כדי שהוא לא ייגרר אחרי גורמים אחרים בקואליציה".
פרוש ימין אגודת ישראל חסידי כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד