י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אורבים ורוגמים

"השיטה החדשה" של המחבלים בכבישי יהודה ושומרון

מחסומי אבנים שהציבו ערבים מהכפר מאדמא על כביש גלעד בשומרון במספר פעמים בימים האחרונים, הפכו לשיטה קבועה בקרב המחבלים שמנצלים פעם אחר פעם את האטת הרכבים ורוגמים מן המארב את התושבים היהודים שנקלעים למקום. בעקבות אירוע נוסף שהתרחש הערב חסמו עשרות תושבים את הכניסה לכפר: "הצבא פתח לערבים מחסומים וקיבל בתגובה מחסומי אבנים"

ארכיון
ארכיון צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

תושבי השומרון שסובלים מטרור אבנים ובקבוקי תבערה באופן יומיומי, נחשפו לאחרונה לתופעה מטרידה ומסוכנת של מחסומי אבנים שמציבים מחבלים באמצע כביש גלעד - וכוללים לעיתים גם מארב משולב של מחבלים הממתינים בצד הכביש. 

התופעה, שלא הייתה מוכרת באזור בשנים עברו, הולכת ומתגברת לאחרונה, ורק בשבועיים האחרונים התרחשו שלושה אירועים דומים על כביש גלעד - בין הישובים יצהר וחוות גלעד.

האירוע האחרון התרחש רק לפני כשעתיים. רכב של תושב שהבחין באבנים על הכביש האט בניסיון לבלום, אך אז ספג לפתע מטר אבנים ממחבלים מהכפר מאדמא שארבו בסמוך וניסו לנצל את האטת הרכבים כדי לטווח מקרוב יהודים שנסעו בכביש.

באדיבות המצלםהאבנים על הכבישצילום: באדיבות המצלם

התושב לחץ על דוושת הגז והצליח להימלט לפני שנפגע, אך נזק נגרם לרכבו ולרכבים יהודים נוספים שעברו במקום זמן קצר לאחר מכן.

בעקבות האירוע ירדו למקום עשרות תושבים מיישובי גב ההר הסמוכים, וחסמו במחאה את הכניסה לכפר מאדמא ממנו יצאו המחבלים שביצעו את הפיגוע המשולב.

במטה 'נלחמים על החיים' שמוביל את המחאות כנגד הטרור ביו"ש מסרו בתגובה: "לפיגועים המתוחכמים הללו שכוללים הצבת סלעים על הכביש ורגימת רכבים מן המארב יש פוטנציאל סיכום עצום שיכול להביא לתוצאות קשות ומדממות. די שתושב אחד יאבד שליטה כתוצאה מהתנגשות הרכב שנסע בכביש המהיר בסלע שהונח על הכביש אנחנו יכולים להיות חלילה במקום אחר".

 "רק לפני שבוע וחצי פתח צה"ל לתנועת ערבים את מחסום ג'ית הסמוך, ומה שקיבלנו בתגובה הוא שורת הפיגועים הזאת. כשנכנעים לטרור - הטרור מרים את ראשו. אנו קוראים לכל תושבי השומרון לצאת מהבית, להצטרף למחאות ולשבש את שגרת חייו של האויב בכפרי המחבלים. לא נשב בבית ונחכה לנרצח הבא", מסרו במטה.

טרור יהודה ושומרון אבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד