כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
החלו השיחות

פרטים חדשים על המו"מ לעסקה: "מצריך הרבה מאוד סבלנות"

בדיון שהתקיים בקבינט הוצג הפירוט של המנדט למשלחת הישראלית שנחתה היום בקטאר. גורם ישראלי בכיר: "המו"מ יימשך בערך כשבועיים, ניאלץ לחכות לתשובת סינוואר מהמנהרות על כל פסיק ונקודה"

פרטים חדשים על המו"מ לעסקה: "מצריך הרבה מאוד סבלנות"
נתניהו ודדי ברנע צילום: קובי גדעון /לע"מ

המשלחת הישראלית החלה הערב (שני) בשעה 18:00 באופן רשמי את שיחות המשא ומתן לעסקת חטופים, בארוחת ערב לשבירת צום רמדאן. בארוחה לקחו חלק נציגי קטאר, מצרים וישראל - ראש המוסד דדי ברנע והאלוף במילואים ניצן אלון. 

לפי דיווח 'חדשות 12', בדיון שהתקיים בקבינט אמש הוצג הפירוט של המנדט שניתן למשלחת הישראלית. סביבת רה"מ בנימין נתניהו סברה כי יש להביא את הפירוט לקבינט המורחב, אך כל ראשי מערכת הביטחון התנגדו בטענה שהדבר יודלף. 

הבכירים ציינו כי חשיפת הקלפים של ישראל לפני המו"מ "עלולה לפגוע בעסקה". בשל כך, ראש הממשלה נתניהו בחר להציג בקבינט בקווים כלליים בלבד את המנדט שניתן למשלחת. 

במהלך המשא ומתן שיתנהל מעתה בקטאר רק מסדרון יפריד בין החדר של נציגי ישראל לבין החדר של נציגי חמאס. הצדדים לא צפויים להיפגש, והמתווכות ינועו בין החדרים.  

גורם ישראלי בכיר אמר: "נציגי חמאס בקטאר לא יקבלו את ההחלטות. מי שיקבל את ההחלטות יהיה סינוואר. כל פסיק וכל נקודה שבה נרצה להתקדם ייקחו בין 24 שעות ל-36, עד שתגיע התשובה שלו מהמנהרות". 

עוד הוסיף: "מדובר במשא ומתן מורכב, ארוך ומסועף שמצריך הרבה מאוד סבלנות. המשלחת מתחייבת לעשות הכול ולעבוד סביב השעון כדי להביא עסקה שתחזיר חטופים הביתה".

משא ומתן עסקת חטופים מלחמת חרבות ברזל קטר חמאס ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד